Gå til innhold
Arkivverket

[#20814] Kristian Davidsen Vestre Aker og Nordrehov


Gjest Lene Jansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Jansen

Kristian Davidsen f 1825 i Hole gift med Karen Olsdatter f ca 1863 i Kristiania. Under folketellingen i 1865 bodde de på Skøien i Aker med sønnen Karl Johan f 1862(3). Har ikke klart å finne ut om de fikk flere barn. Kan noen hjelpe med? Leter også etter Karen sine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Kan Annette Sofie Kristiansen f 1866 i Vestre Aker, bosatt i Gunnerengen,(Bergløkken)under folketellingen i 1900 være søster til Karl Johan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Lene Jansen

I en oversikt over gårdene i Nordrehov fra 1904 finner jeg Kristian Davidsen som eier av Gunnerengen. Hvorfor finner jeg ha da ikke i folketellingen for 1900. Ikke hans kone heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Lene Jansen

I noen papirer skrevet om slekta mi står det at Kristian Davidsen bodde på Skui i Bærum. Kan noen bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Alexander Lange

Mulig et blindskudd, men kan dette være din Kristian? LenkeHan er registrert i Stokke som Kristen Davidsen, enkemann (forklarer hvor Karen er blitt av), født i 1825 og at han lever av sin formue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Lene Jansen

Hei! Prøver igjen. Har ikke no tro på at den siste linken er riktig. Jeg leter og leter, men finner ingen Kristian Davidsen. Han står altså som eier av Gunnerenga i Nordrehov i 1904, men ingen spor i folketellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS: Christian Davidsen gift 16/10 1859 V.Aker med Karen Sørine Jensdt.Barn: Carl Johan f. 4/5 - dpt. 15/6 1862 V.Aker.--Anette Sofie f. 7/7 - dpt. 16/9 1866 V.Aker.-- Adolph Nicolai f. 21/4 - dpt. 26/7 1874 Norderhov (da sto moren som Karen Serine, de andre Karen Sørine).Er du sikker på at Kristian og Karen som står oppført på Gunnerengen i 1900 ikke er de riktige, bare med feil etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS: Christian Davidsen f. 23/9 - dpt. 13/11 1825 Hole. Foreldre David Madsen gift 18/11 1814 Hole med Anne Marie Jensdt. -------- David Madsen f. 2/9 1787 Hole, død 4/2-bgr. 12/2 1871 Hole, foreldre Mads Andersen, Frognoen og Sara Davidsdt.Anne Marie Jensdt. f. juni 1785 - dpt. 26/6 1785 Hole, Foreldre Jens Andersen Rørvik og Anne Halvorsdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Takk igjen. Har kommet ganske langt bakover, men har slitt lenge med å finne disse to i 1900 tellinga. Har heller ikke klart å oppspore dødsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg bare undrer; du kalte kona for Karen Olsdt. og jeg har funnet en Jensdt.?FS, VRI: Karen Severine Jensdt. f. 1/9-dpt. 8/9 Rikshosp.-Kvinnekl., foreldre Jens Johannesen og Sørine Larsdt. ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Takk for det. Har nå sett i Gårdsmatrikkel for 1886, og der står det både en Kristian Davidsen og Kristian Pedersen på hver sin del av Gunnerenga. Men i matrikkel 1904 er ikke Kristian Pedersen nevnt. Kan disse ha blitt blandet tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det vil med andre ord si at du kun har navnet fra FT og ikke barnas fødsel eller noe annet. Da er jo sjansen for at Jensdt. virkelig er hennes riktige navn. Det var godt å høre for nå begynte jeg å lure.Jeg glemte en opplysning; Kristen Davidsen i Stokke 1900 er nok ute av bildet da det ble født en Christen Davidsen i Stokke i 1825.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

I avskrift av folketellinga i 1875 har jeg skrevet Jensdatter, så da får vi tro det er riktig. Får dobbel sjekke med Adolf sin dåp i 1874 neste gang jeg er på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.