Gå til innhold
Arkivverket

[#20834] Et elementært Word processing system for digitalarkivet (mht. innlegg etc.)


Gjest Helge R. Naess
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Se ovenfor. Jeg synes dette 'word processing system' (hvad heter det nå på norsk ?) som står til disposisjon i digitalarkivet v/skrivning av innlegg er temmelig dårlig, sammenlignet med MS Word og Lotus Wordpro og andre moderne programmer. OK, vi krever stadig mere, sorry. En ting er at man forsöker å presse teksten sammen, endel, av plasshensyn ? - men dette virker også dårlig v/oppstilling av tabeller. Man ser at mange slike innlegg blir temmelig uoversiktlige.Hvis Jan Oldervoll er enig, slipper jeg å gi en utförlig begrunnelse, Verst er det når man skriver et lengre innlegg og plutselig (uventet ?) må gå tilbake til sin database for å sjekke noe, så er utkastet til innlegget tapt. Kanskje ikke ? - Hvis det er et enkelt svar til dette vil jeg gjerne vite det. Jeg vet at man 'burde' först redigere et innlegg i MS Word eller lignende og når det er 'perfekt ?' klistre det over til DA. Men så perfekt er i ethvert fall ikke jeg... Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Tekstbehandlingssystem.Det enkle svaret på problemet med å sjekke info på DA når du skriver et innlegg er rett og slett å åpne flere vindu. Dette gjør du fra det som du står i ved ctrl/n. Jeg bruker dette også når jeg sjekker samme person i flere kilder.Oversikten bedres ved dobbelt linjeskift %-)Notepad er tilstrekkelig for forhåndsskriving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Til Tor Andersen Takk og hilsen! = fra Helge Næss (PS: Forsökte bruke prosent-tegnet, men det kom med i teksten og måtte fjernes igjen ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.