Gå til innhold
Arkivverket

[#20837] Njøten i Lindaas Pr.gjeld,


Gjest Hanne Heen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

Min 3. tippoldefar Johannes Magnesen, 34 år, var ved folketellingen i 1801 bosatt på Niøten Nore i Lindaas prestegjeld. Konen het Helga Eriksdatter, og var 28 år. De hadde da 1 barn Magne, 1 år gammel som er min 2. tippoldefar. Jeg har bare ett barn til på denne familien, en sønn Lars født i 1804. Finnes det noen bygdebøker for dette området, eller er det noen andre som kjenner til denne familien. Synes det virker lite med 2 barn på denne tiden, de fleste familier brukte jo å være ganske barnerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Søk på Familysearch: LenkeEg fant desse barna: - MAGNE : 05 JUN 1797 Lindaas, - ERICA : 21 OCT 1799 Lindaas, - MAGNE : 30 NOV 1800 Lindaas, - LARS : 21 JAN 1804 Lindaas, - BRITHA : 19 JAN 1806 Lindaas, - BAAR : 05 OCT 1812 Lindaas, -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei!Njøten ligger i dag i Austrheim kommune, Hordaland. Har hørt at bygdebok for Austrheim er i gang. Muligens finner du noe hos DIS på bygdebøker i arbeid.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Tusen takk til dere begge for opplysningene. Da var mine antagelser om at det måtte være flere barn riktig. Det blir spennende å se hvor det ble av de andre her. Skjønner at man får problemer med å finne alle til slutt, men dette er spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.