Gå til innhold
Arkivverket

[#20861] Oppslag kirkebok, Askvoll - Sogn & Fjordane


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Og dette er kanskje ekteskapet mellom Gabriel og Lovise , selv om hun her er oppført som Ellefsdtr. Lenke Og da er det trolig dem du finner på gården Storevig i Ytre Holmedal i 1865.Det ser ut til at de fikk Jens som en solid attpåklatt. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Om dette er korrekt, så finner jeg følgende barn av Gabriel og Lovise: 1. Anna f.28.08.1858 Øen , Ytre Holmedal 2. Ellef f.03.03.1861 Øen , Ytre Holmedal 3. Endre f.20.10.1863 Øen , Ytre Holmedal 4.Jens f.27.02.1867 Øen , Ytre Holmedal 5. Nikolai f.04.07.1871 Øen , Ytre Holmedal 6. Nikoline Sophie f.21.02.1875 Øen , Ytre Holmedal 7. Anna Jensine f.09.05.1878 Solheim , Ytre Holmedal8. Jens f.30.06.1881 Herstad , Ytre Holmedal. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Gabriel Endresen ble født på Øen 19.04.1835 av foreldre Endre Jonsen og Nikolaia Hansdatter.På FamilySearch fant jeg at de giftet seg i Fjaler 13.06.1830.Du finner dem fortsatt på gården Øen i 1865. Lenke Lovise Ellefdtr. ble født 09.11.1836 på Øen av foreldre Ellef Larsen og Anne Bottolfsdtr.De giftet seg ifølge FamilySearch i Fjaler 14.06.1822.Jeg finner ikke de i 1865, og vet derfor heller ikke når de var født. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

En siste tilbakemelding før jobben kaller. Nikolaia Hansdtr. døde 19.12.1903 på Lungegaarden Hospital og ble begravet 23.12.1903. Her har du fått litt å jobbe med.Alle opplysningen bør sjekkes mot kirkebøkene. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Tusen takk, Rune. Her var det mye informasjon som var nytt for meg. Jeg kan nevne videre at Nikolaja var barnebarn til sogneprest Tuchsen.Men, jeg var interessert i den yngste Jens. Den Jens som er født i 1898 og som dør i Bergen 1925. Det er her jeg har problemer, har ikke klart å finne hans fødselsdato.Jeg må bare beklage at jeg ikke har uttrykt det klart. Nina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo igjen Nina. Du behøver ikke å beklage noe.Jeg skulle ha lest innlegget ditt bedre.Jeg tror nok du må til kirkeboka for å finne svaret du leter etter.Etter tellingen i 1900 å dømme , skal han være født i Askvoll. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.