Gå til innhold
Arkivverket

[#20867] Kanutta Johanna Serkolesdatter


Gjest Elin Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Elin Jørgensen

jeg lurer på om noen kan hjelpe meg? jeg prøver å komme meg litt videre på slektforskninga mi.Jeg stopper heilt opp på Kanutta Johanna Serkolesdatter,ho gifta seg 12.07.1866 med Elias Andreassen,de fikk en sønn med navn Andreas Peter Eliassen født 1876,Ho Kanutta døde 29.01.1896,men jeg finner ikke ut hvem forldra er,håper noen kan hjlpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her finner du Kanutes far død. Lenke Kanskje er det moren Anne som døde i Søvik 27.07.1891 av alderdomssvakhet.Hun var født ca.1818. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Jørgensen

jeg synes det er mang måter å skriv et navn på i ,gamle dager.men hjertlig takk,det er fint å få hjelp av personer som har peiling på slektsforskning.Mvh Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Jørgensen

Hei Rune.Jeg letta litt på Familysearch,og fant en Sergued Ole Nielsen gift 1823 Borgund med Anne Margrethe Rasmusdatter,kan det være samme person?.i så fall kan ikke Ho være født 1818.Mvh Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo igjen Elin. Som du ser er informasjonen på FamilySearch lagt inn av et medlem av kirken, og ikke fra kirkeboka.Annes dødsfall er vel neppe riktig.På FamilySearch har den som la inn opplysningene tydet navnet hans som Sergued Ole , og ikke som ett navn Serqveolus/ el.l.Ved hans dødsfall ble det opplyst at han kom fra Lie/a i Stranden/Stranda.Kanskje fant også ekteskapet sted i Stranda.Jeg fant det ikke i Borgund i farta. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg lurer på om det kan være denne karen på Stranda i 1801 Lenke Under døpte i Borgund finner jeg fire søsken av Kanute.1. Siri f.29.04.1830 Serk Ole Nilsen-Margrethe Rasmusd. 2. Margrethe Kirstine f.14.11.1832 Serqved Ole Nielsen-Marthe Rasmusd. 3. Mads Andreas f.04.04.1839 Serkved Nilsen-Margrethe Rasmusd. 4. Regine Marte f.13.03.1842 Serqve Ole Nielsen - Anne Margrethe Rasmusd. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Elias og Kanutte har også 4 barn til: Severin Martinus Carolus f. 28-01-1866Eline Andrine Caroline f. 24-09-1869Peter Andreas Karolus f. 19-04-1872Andreas Peter f. 02-07-1876Alle døpt i Borgund. Fikk ikke frem lenken på disse. mvh Carsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.