Gå til innhold
Arkivverket

[#20880] Sogneprest i Biri, Akershus stift, Johan Jørgen Broch / Nardoe.


Gjest Ørjan Vollan Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Kan noen hjelpe med dette? Sogneprest Johan Jørgen Broch / Nardoe. Han var fra Trondheim men var sogneprest i Biri, Akershus stift. Farfar var Peder Olsen Buntmaker fra Trondheim. Hvem var Johan Jørgen gift med og hvem var alle barna. Noen som vet noe om fødsels dato og år på disse? Hvor var kona fra? Håper på svar. Vennlig hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Lise Strand Engen

På www.slektshistorielaget.no finner du svar på det meste av det du spør om.Se kilder for GjøvikInger Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hei og takk for svar. Jeg har kikket på sidene du anbefalte og lurer på hvor finner jeg det jeg spør om? Finner ingen ting jeg. Kan du forklare nærmere?Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Han var iflg. Slægten Bernhoft gift 1) med Andrine Severine Ørtlein (1724-1760) og 2) med Susanne Boldæus (1735-1773). Han skal ha hatt 22 barn, men jeg har ikke navn på disse; kun på Andreas, sogneprest til Fåberg, Christopher Resen, sogneprest til Skiptvedt og Lorentz, kaptein i infanteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hei og takk for svar. Hvordan kan jeg sjekke slekten Bernhoft.? Hvor var konene fra? Hvordan finner man barna? Kan han ha hatt en datter som het Inger Johansdatter, f. 1851,?Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Glemte noe. Het Johan Jørgen, Broch og eller Nardoe? Hvor er han fra og når ble han født og døde? Farfaren er Peder Olsen Buntmaker fra Trondheim, Kan noen si om dette er korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Dette slektshistorielaget har aldri funka på min PC. Greit helt til du kommer til søkerfeltet som ikke er noe søkerfelt. Jeg får ihvertfall ikke søkt på noe der. mvh Carsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hei Astrid Ryen og tusen takk for svaret. Jeg skjønte det med kilder...osv. Men det gikk ikke å søke på noe navn, dette kom opp hele tiden ``not found`` så alle felt må vel fylles ut og jeg har ikke annet data enn det jeg her har skrevet. Så jeg vet ikke hvordan man elles skal finne noe. Det jeg lurer på er egentlig om Johan hadde en datter ved navn Inger, f. 1751. Jeg får bare prøve igjen.Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hvis det er noen av dere som får til å søke på de feltene som er der, kan dere prøve å søke på de jeg har skrevet ned da, for jeg får det ikke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Johan Jørgen Brochs kone het Andrena Severina Ørtlein. Disse fant jeg ikke gift i Biri. Hun ble begravet 18/3 - 1761, 37 år.Disse hadde følgende barn:Lorentz, døpt 12/5 - 1755Margaretha Resen, døpt 6/12 - 1756Ole Jacob, døpt 17/4 - 1758Nicolina Kjerstina, døpt 27/2 - 1761Johan Jørgen Broch giftet seg 15/3 - 1762 med Susanne Boldeus. Hun ble begravet 30/9 - 1773, 38 årBarn: Andrena Severina, døpt 17/4 - 1769Povel Resen, døpt 25/4 - 1770Andrena Susanna, døpt 25/7 - 1771Henrik, døpt 11/9 - 1772Margaretha, dødt 27/9 - 1773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Flere barn med Susanna Boldeus:Hans Jacob, 2/11 - 1762Johan Jørgen, 10/12 _ 1763Christian Fredrik, 3/1 - 1765Andrena, 19/2 - 1766Peter 5/2 - 1767 Så er det noen barn hvor HR Broch står oppført som far, mors navn ikke nevnt.Anders - 8/7 - 1746Else Dorothea, 10/12 - 1747Christopher Resen, 17/12 - 1750Anne Beate, 5/6 - 1752Ole Jacob, 9/9 - 1753Det var det! Ikke rart denne mannen slet ut to koner. For et liv! (Jeg mener konenes!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Takker for svaret, men da kan jeg vel utelukke disse som foreldre til Inger Johansdatter, f. 1751, som jeg lette etter foreldre til. Men jeg takker for at du tok deg tid. Vennlig hilsen fra Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Du godeste min! Hadde jeg bare sett innlegg 9 - da hadde jeg spart meg mye arbeid! Til deg Ørjan: Vennligst still ditt spørsmål klart i første innlegg en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Takk for svar Astrid. Jeg syns jeg forklarte meg bra jeg helt øverst, men så var det ei som mente jeg burde sjekke ``Gjøvik``. Derfor ble det slik. Jeg skylder ikke på henne, men jeg trodde dette kanskje var rett distrikt da. Jeg skrev at han het Broch/Nardoe og lurte på om hva som var korrekt av disse navn.Man må nok lese innleggene bedre før man hjelper hverandre for å finne de korrekte aner. Du hadde ikke behøvd å skrive hele rekken med navn, da jeg spurte om han kunne ha en datter som het Inger, f. 1751 og ikke 1851 som jeg skrev ved et feil tastetrykk. Jeg beklager virkelig hvis dette ble for mye bryderi for deg. Det var ikke meningen. Men det kan vel hende avogtil at man bommer litt her inne, man kan vel ikke bestandig få de rette svar, derfor må man bare prøve å hjelpe så godt man kan om man vil da. Jeg takker deg igjen for det du gjorde, men beklager at det ikke ble noe svar ut av det.MVH Ørjan Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.