Gå til innhold
Arkivverket

[#20889] Militærrulle for Trondhjems len - dokumentasjon


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Jeg vil med dette gjøre dere oppmerksom på at lenken til dokumentasjon for denne databasen ikke virker.Mvh. Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Hvor er denne databasen å finne? Jeg har noen aner i Stjørdal på slutten av 1700-tallet, og det er blant annet Peder Jonsen som ved sønnens dåp 28.09.1788 var reservedragon og oppholdt seg i Trondheim. Min ane Ole Jonsen Groen var også dragon, da han ble gift med Berit Andersdatter i 1790. Oles far var Jon Jonsen Skulbru, men mer vet jeg ikke om de beskrevne her(det står noe annet og feilaktig i Skatvalsboka hvor de tydeligvis ikke har lest kirkebøkene ordentlig). Min ane Halvor Eriksen hadde dimmisjon fra kongens tjeneste da han giftet seg med Marit Jonsdatter i 1769.Det må da være mulighet for at disse er nevnt i de militære rullene? Derfor er jeg interessert i å vite hvor opplysninger om disse er å finne på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Når du er inne på heimesida vår kan du trykkja Type på den blåe linja øvst og vel deretter Miltærruller. Der finn du basen. Eller du kan trykkja Søk på den same linja og skriva inn t.d. Trondhjem. Skulle også finna basen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.