Gå til innhold
Arkivverket

[#20892] Ble alle registrert ved folketellingen i 1900


Gjest Ingunn Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingunn Dahl

Jeg skulle så gjerne ha visst hvor Carl Gunerius Larsen var ved FT 1900. Han var født 18/4-1854 trolig Frogner, Sørum, Akershus. Ved FT 1865, bodde han med foreldrene i Trøgstad. Han giftet seg 2/6-1878 med Maren Gulbrandsdatter i Gamle Aker kirke. Hun dør 12/11-1897 i Oslo. Han dør 25/3-1915 antagelig Oslo. Han arbeidet en tid som smed. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å finne ham ved folketellingen i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Dahl

Nei, det er nok ikke det. Faren het Iver Larsen og var født i Lardal, Vestfold og moren het Maren Gulbrandsdatter født i Asker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På FS finner jeg Carl og alt stemmer med Iver og Maren,men der er han gift med Nicoline Marie Nielsen 2/6-1878 i Aker kirke. Det er kanskje feil? mvh Carsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Dahl

Mulig at det er ham, han er jo enkemann og jeg vet at han plasserte bort barna da konen døde. Men hva betyr EL når det gjelder familiestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Ingunn,Link til oversikt over mangeler og forkortelser i tellinga finner du på førstesiden til tellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.