Gå til innhold
Arkivverket

[#20910] Fødselsdata for Størk Sakariasen Brekke i Austevoll. Født i tidl. Fitjar 1845?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det mulig å få opplyst om når Stork Sakariasen Brekke ble født. Jeg har flere aktuelle tidspunkt, men jeg er ganske usikker på hva som er korrekt. I bygdeboka for Austevoll del III står det under bygda Brekke at Størk Sakariasen ble født i 1845, men det står samtidig at han var 21 år i folketellinga for 1865. Da han reiste til Canada i mai i 1866 står det at han var 19 år gammel. Jeg mener at jeg tidligere har fått skriftlig melding fra Statsarkivet at han ble født 15. april 1845? Er det mulig å få opplysninger om hva som står i kirkeboken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Terje. I følge FamilySearch IGI ble han født 15.04. og døpt 04.05.1845.Foreldrene var Zacharias Endresen og Guri Størchsdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.