Gå til innhold
Arkivverket

[#20911] Til Geir Kamsvaag Berntsen


Gjest Gitte J. Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gitte J. Martinsen

HeiI 2003 hjalp du meg med å finne min manns tippoldefar Martin Larsen m/slekt. Der fant du at Martin Larsen hadde vært gift før med en Anne Kirstine Johnsdatter (død 9/10-1872, skifteattest av 20/3-1874) I den forbindelse lurer jeg på om det var nevnt at de to hadde barna Lars Martinsen født ca 1860 og Louise Martinsen f ca. 1862 i Eidsberg? Kan du eller noen andre hjelpe?Mvh Gitte J. Martinsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg har sett innlegget og skal se om jeg kan hjelpe deg til helgen ( men om andre kommer meg i forkjøpet er det bare fint )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A Rønning

FamilySearch viser følgende:Lars Peter f 20.11.1858, dpt 09.01.1859 Eidsberg og Karen Lovise f 05.07.1862, dpt 17.08.1862 Eidsberg. Begges foreldre: Martin Larsen og Anne Kirstine Johnsdtr. Men om dette framgår av nevnte skifteattest, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei.Tusen takk for raskt svar.Vi var ikke klar over at min manns oldefar hadde flere søsken, i dette tilfelle halvsøsken. Derfor hadde det vært fint/morsomt å vite hva som skjedde med disse, og om de evt. har etterkommere? Jeg har en artikkel fra en avis som forteller om min manns oldefar og brors oppvekst. Det er ikke nevnt at de hadde søsken, derfor dette undrende!Men jeg lurer også på en ting, Martin Larsen skal være født i 1837, kan det være i 1831 se ft.1865 for Eidsberg. Kanskje det er byttet om på 1 og 7 tallet, de kan jo skrives ganske likt.Mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

For ordens skyld, innlegget det vises til i første innlegg her, er vel tema 14034. Og her er Martin Larsen i FT 1865: LenkeNår det gjelder Martin Larsen f. 1837 i Eidsberg, så finnes der bare to kandidater såvidt jeg kan se:Martin, døpt 14.05.1837, foreldre Lars Knudsen og Olea Hansdtr.Martin, døpt 28.01.1838, foreldre Lars Nilsen og Ingeborg Johnsdtr.Ellers finner jeg bare èn til, født 1845, i perioden 1814-1848. Så han er neppe døpt 1831 eller deromkring i Eidsberg, men 1837 eller 38 (eller 45).Og når da vigselen 01.01.1859 sier at han er 21 år og sønn av Lars Knudsen, og Anne Kristine Johnsdtr. er 40, datter av Jon Olsen, så skiller vel kandidaten døpt i januar 1838 seg ut som en klar vinner! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Oisann, da var det vel kandidaten døpt i MAI 1837, som var den klare vinneren. Snakk om å blingse!Lars Knudsen og Olea Hansdtr gift 28.3.1825 i Eidsberg. Barn: Maren døpt 25.12.1825, dødfødt jente 29.1.1827, Karen døpt 26.7.1829, Knud døpt 10.3.1833 og Martin døpt 14.5.1837.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei HeidiDet er den rette Martin Larsen under Kulebun(plads) i Ft-1865 for Eidsberg. Det er vi helt sikre på. Da vi har blitt fortalt at det knytter seg slektsbånd fra denne plassen også inn på 1900-tallet.Jeg har sett den samme Olea, og må nok nøste opp litt rundt henne. At hennes mann er ført til å være i Trøgstad stemmer nok det også (vi har bånd dit også), men jeg finner ham ikke der. Skal lete videre.Iflg. Eidsberg Mini I 8 1832-1848, skal Martin Larsen være født 13/4-1837 og døpt 14/5-1837, sønn av Husmann Lars Knudsen og hstr Olea Hansdatter Melleby Plads. Så kandidaten døpt 28/1-1838 er nok ikke rette person her.Du fant vielsen mellom Martin og Anne Kirstine den 1/1-1859, i hvilken bok er det?Ellers tusen takk, jeg leter videre.Mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Glemte å skrive at det var 14034 som var det riktige debattnr., slurvefeil av meg. Beklager!Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Hei, Geir. Jeg får melding i retur på E-post adressen jeg fikk av deg; Delivery to the following recipients failed. Kan du sende meg en melding på oivindson@hotmail.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei Heidi.Har du datoer på når Maren, Karen og Knud er født, Martin vet vi om fra før. Vi ante ikke at Martin Larsen hadde flere søsken.Mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.