Gå til innhold
Arkivverket

[#20915] Lars Engebretsen og Karen Johannesen, Jevnaker, Oppland


Gjest Hilde R. Kirkvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde R. Kirkvold

Jeg leter etter forfedre til mine tippoldeforeldre Lars Engebretsen og Karen Johannesen, Jevnaker, Oppland.Lars var født 8. nov 1833 og døde 13. jun 1926 Jevnaker, Oppland. Han var snekker og formmaker ved Hadelands Glassverk og jeg har funnet ham i 1875-tellingen.Karen var født 30. okt 1847 og døde 4. apr 1935, Jevnaker, Oppland.De giftet seg 19. november 1871 (Kilde: Vigde i Jevnaker 1858-1876) og fikk 4 sønner.Men hvem var deres forfedre? Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde R. Kirkvold

Takk for svaret Berit.Lars er altså født i Hesbøl i Eidskog og hadde en far som het Ingebret Larsen og Karen var født på Haugereje (Jevnaker?) Hennes far var Johannes Christophersen.Litt vankelig for meg å slå opp i kirkebøker på grunn av bosted. Ikke mikrofilmleser på vårt bibliotek. Finnes det andre kilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Hei,Karen født 30.10.1847 på Hauger-eie, døpt 07.11.1847 i Jevnaker. Foreldre var Johannes Kristoffersen og Olea Olsdtr, de ble gift her: Lenkemvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Lars Embretsen f. 8. nov. 1833 Grorudbråten under Hesbøl i Eidskog, døpt i Eidskog kirke 29. des. s.år. Foreldre Embret Larsen og Anne Hansd. Dalen/Grorudbråten er i Eidskog bygdebok III. side 659/660. Ta kontakt med meg på fisollie@online.no så skal jeg prøve å hjelpe deg videre. Hilsen Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.