Gå til innhold
Arkivverket

[#20935] Hvor finnes mal for databaser?


Gjest Kenneth Holter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Holter

Jeg mener å ha sett en side her på DA tidligere, hvor det sto hva slags program man helst skulle bruke for å registrere kirkebøker o.l. i databaser, og en mal for hvordan det skulle registreres, men jeg er ikke kar om å finne den tilbake. Kan noen lede meg dit, eller fortelle meg i hvilken form DA helst vil ha innsendte registreringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Kopperdal

Malen du siktar til er det utkastet til registreringsmal for kyrkjebøker (Lenke). Eg skal senda den til deg på e-post.Registreringsprogramma Augustus og Kingo skal tilpassast malen når denne er ferdig. Fram til det rår me til å registrera i Access, Excel eller dBase.Me ynskjer å motta flate filer, gjerne i det opprinnelege formatet eller som komma- eller tabulatorseparerte tekstfilar. Dersom filane vert leverte som Excel- eller tekstfil, ynskjer me at fullstendig feltnamn skal stå som første post.Dei som registrerer må gjerne senda oss prøve på registreringsarbeidet tidleg i prosessen slik at me kan koma med tilbakemelding om eventuelle endringar som bør gjerast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Om registreringsmåten for digitale data:Kan jeg også få se den - og er den tatt i bruk allerede ? Min E-post: helge.naess2@btopenworld.comPS: Hvis det omfangsrike frivillige registreringsarbeidet skulle/skal baseres på en slik norm, burde ikke det hele publiseres mere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Malen og registreringsnormer og regler vil bli behørig publisert, men prosessen med å komme fram til absolutt enighet pågår fortsatt. Vi venter med publisering til den prosessen er fullført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.