Gå til innhold
Arkivverket

[#20939] Peder Olsen f ca 1747,Tjøtta i Nordland


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Søker aner på Peder Olsen Remmen som ble født ca 1747, og sa sannsynligvis på Tjøtta. Det jeg vet om han: Han var 52 år da han døde i 1799, og han ble gravlagt 2.p.trinit. 1799. Han var gift 2 ganger.Trolovet 1: Med Elen Joensdatter 07.10.1774, og han oppholdt seg da i Remmen under Løvølandet. De ble gift 1. p epiphan 1775. Elen var 60 år gammel da hun ble gravlagt i 1790, og de hadde ikke barn.Peder oppholdt seg i Remmen i 1790 da han ble gift med Marithe Andreasdatter Grytaaen. Barn:-Elen døpt Dom 2.p. epiphan 1791-Ole Andreas døpt 2.søndag etter påske 1793-Brøndel døpt 2.søndag etter påske 1793-Sivert Andreas døpt Dom 19.p. trinit. 1795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Har problemer med at jeg ikke får sendt postinger som blir for lange, så her kommer mer informasjon: Jeg har funnet noen aktuelle Peder Olsen i kirkeboka, og håper at noen kan bekrefte eller utelukke noen av disse:1)Ole Andersen Hostads(??) barn Peder døpt på Sandnes 12.p.trinit. 1744.2)Ole Jacobsen Ulvangens barn Peder døpt 7.p. trinit. 1746 i Sandnes. Ole Jacobsen var i Løvøen da han ble trolovet med Christine Pedersdatter 3. p. epiphan 1746, og det var han også ved giftermålet Ter. 1.paascatos 1746. Christine Pedersdatter var da i Ulvangen. Peder var jo i Løvøen ved giftermåleg i 1790.3)Ole Olsen Stavoldens barn Peder døpt 4.p.trinit. 1747 på Tjøtta4)Ole Pedersen Hapøens(Slapøen??) sitt barn Peder døpt Test Visitas 1749 i Herø.5)Ole Danielsen Ougladens(??)barn Peder døpt 13.01.1750 på Tjøtta.6)Ole Joensen Korsvigens barn Peder døpt Ter 1.paascatos 1750 på Tjøtta. Ole Joensen Korsvigen ble trolovet med Anne Pedersdatter i 1749.Perioden 1741-1753 er sjekket i de to kirkebøkene på mikrofilm.Har noen opplysninger? Er også interessert i om noen av de overforstående kan utelukkes.Merker meg at blant fadderne til barna til Peder Olsen Remmen og Marith Andreasdatter finnes en Erik Olsen Kjerringvig i 1793, og en Marith Olsdatter Myhren samme år. De kan være søsken av Peder. Kanskje vet noen noe om disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.