Gå til innhold
Arkivverket

[#20951] Slekt i Målselv- Udrabet


Gjest Tor Wollan
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Wollan

Hvor ble det av disse??? Ole Samuelsen, f 1845 i Dovre ( Foreldre: Samuel Samuelsen f 1812-d 1858 gm Anne Olsdtr,-d 1860, begge fra Dovre, bosatt i Kirkestua i Målselv)gm Jørgine Karlsdotter Ibsen f. ca 1849 i Vågan, (foreldre Karl Hansen Ibsen f i Trheim gm Cecilie Haverdal, bosatt i Vågan) innerster på Nedre Fleskmo og Rognmo rundt 1875 og husmenn på Udrabet rundt 1878. Familien er borte? rundt 1900- Barn: 1:Anne Cecilie Olsdtr f 1107 1874? 2:Karoline Olsdtr f 1906 1876 3:Karl Olsen f 3110 1877 4:Olaus Olsen f 2608 1879 Håper noen kan hjelpe meg! Hilsen Tor Wollan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Når du sier familien er 'borte' - har du søkt etter dem i FT 1900 (landsdekkende)? Har du lett i emigrantlistene (f. eks. for Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Wollan

Tusen takk for hjelpa så langt til alle 'innleggere'! Har litt problem med å finne utvandringa fra Trondheim, men skal prøve litt mer! Med hilsen Tor W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Tor, den beste måten å få oversikt over alle databaser her i DA, er å klikke på 'type' på den øverste mørkeblå linjen. Om du er ny her, er det vel verdt å studere hva man finner der under de ulike grupper under 'type'.Jeg har søkt litt i FT 1900 etter Ole Samuelsen og Jørgine. men har ikke funnet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Wollan

Takk for hjelpa! Har lett i 'emigranter fra Trondheim', den eneste Ole Samuelsen jeg har funnet er for ung, muligens kan han være en sønn? (Olaus Samuelsen??) Ellers har jeg også lett både i FT og Bygdebøkene for Målselv, men ...Med hilsen Tor W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.