Gå til innhold
Arkivverket

[#20964] Berglot Olafsen f 24.10.1899 Idd Sm


Gjest Lill Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Hansen

HeiBerglot (Lovise?) Olafsen ble født uekte . Moren er johanne Johannesen,men hvem står oppført som far ?Mvh Lill Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Her bør nok kirkeboken konsulteres. Kirkebøkene fra Østfold er å finne i Statsarkivet i Oslo, oversikt over mikrofilmede kirkebøker finnes her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Asbjørn Schjølberg

Hei Lill. Ser at du ikke har fått noen svar og selv om spørsmålet nå er litt 'gammelt' så sender jeg likevel svaret som jeg fant i kirkeboken for Idd. Der står det:' født 24 okt 1899 og døpt 15 april 1900 Bergljot Lovise; far gift dagarbeider Olaf Ulrik Edvinsen f. 1869, bosted Bergkasa og mor Johanne Johannesen f. 1877, bosted Lilleby. Barnet er uægte og faddere var kone Johanne Petersen, pige Lavine Svendsen (Halden), skomaker Hans Nilsen (;bor også i Lilleby) og Sven Olsen. I folketellingen for 1900 finner vi dem fremdeles boende på Lilleby og Johannes mor bor også der (Anna Lisa Olsdatter fra Sverige). Johanne er svensk statsborger (men det vet du vel). SÅ langt jeg kan se er faren født i Fredrikshald og jobber på Idd som steinhugger, familien bor ikke sammen med ham og det ser ut som om de bor i Asak. Håper dette kan brukes til noe. M v h Asbjørn Schjølberg ( med kone fra Halden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Hansen

Hei AsbjørnTusen takk for dine opplysninger.Bergljot er moren til en gammel mann på 81 år som jeg hjelper.Han har ikke visst hvem hans morfar er .Han har bare hørt at det var ' noe rart '.Mvh Lill Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.