Gå til innhold
Arkivverket

[#20965] bestefars bestefar - Christen Jacobsen


Gjest Ann-Che Minneskjöld
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Che Minneskjöld

Hei, jag söker information om min bestefars bestsefar. Hans namn är Christen Jacobsen, var gaardsbruker på Stensland i Steigen. Hans kone var Martha Samuelsdatter. Min bestefars far heter Hans Henrik Christensen/Kristensen og er född 13.07.1854 i Steigen.Var han enda barnet eller har han syskon? Han gifte sig i Trondheim med Caroline Solbue. Tacksam för all information Mvh Ann-Che

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har tatt en titt på Familysearch, og der fant jeg følgende, som er usikre opplysninger.Berntine Sofie Christensdt. f.21/6 og dpt. 8/8 1852 Steigen, foreldre Christen Olai Jacobsen og Martha Lovise Samuelsdt.Berntine ble gift i Steigen 23/8 1878 med Ole Jentoft Thomasen.Jeg finner ikke familien i 1865, men fant Bernthine [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61848&variabel=0&postnr=1330&fulle=true&spraak=n>LenkeLurer på om dette er Hans Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Che Minneskjöld

Berit, tack för hjälpen! Har också sett lenken på Hans Henrik och tror att det kan vara han. Eventuellt kan Berntine vara hans lillasyster. Mvh Ann-Che

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Steinar Olsen

heiSiden jeg har ganske mye fra Steigen, og slekter der kan jeg opplyse at Hans (som jeg ikke fant på 1900 ft. Han var nr. 5 av 5 søsken. Moren døde da han var 2 år. faren døde i 1862. Han var før det gift 2. gang med Bergithe Dorthea Hansdtr 1831-1907. Det er henne og hennes andre mann du finner på lenken til folketellingen i 1875.Navn på søsken1. Tobine Karoline Kristensen 1844-1927 gift i Steigen2. Jakob Kristensen 1847 ukjent hvor han ble av3. Samuel Kristensen 1849 gift på Tjøtta.4. Berntine Sofie Kristensdtr 1852 - 1919 g. m. Ole Jentoft Thomasen på Ålstad5. Hans Henrik Kristensen 1854 - ? Her har du vel det meste selvi tilleg hadde Kristen Jacobsen og Bergithe være foreldre tilKristen O. H. Kristensen f. 1862 hun er ikke nevnt i Steigenboken.i sitt andre ekteskap med Bernhard Olsen hadde Birgitte 6 barn.Har som du forstår mye mer men det vil bli for mye for dette forumet Har både Aner og etterkommere.bare bytt til rett tegn i adressen. steinarolsen£tiscali.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ann-Che Minneskjöld

Tack Rune! Nu fick jag mer att fylla i mitt släktträd. Vet du vad det betyder när man tar barn i 'opfostring'? Är föräldrarna döda eller klarar de inte av att fostra sina barn. Mvh Ann-Che

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.