Gå til innhold
Arkivverket

[#20988] Lars Larsen og Gunhild Nilsdatter, begge født 1803 EIDSVOLL


Gjest Kenneth Holter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Holter

Er det noen som har funnet ut noe om dette parets opphav? Det er begge født omkring 1803, antagelig Eidsvoll, og bodde på Bøhnsmoen. Det er kjedelig å stoppe så brått opp på 1800-tallet, men Eidsvoll er et vanskelig område.Håper på hjelp med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Det har jeg. Det hjelper meg ikke, eftersom det ikke gis mer informasjon der om Lars Larsen på Bøhnsmoen enn det jeg allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Dette har du kanskje fra før:Eidsvoll sorenskriveri, skifte, dødsfallsliste 3, 1851-65:d. 16.09.1858, anm. 17.09.Husmann Lars Larsen Bøhnsmoen, 55 år. Ektefelle: Gunild Nielsdatter. 2 umyndige og 3 myndige arvinger, alle i nedstigende linjed. 06.09.1859, anm. 07.09. Husm. Enke Gunild Nilsdtr. Bøhnsmoen, 56 år. 1 umyndig og 4 myndige arvinger, alle i nedstigende linjeDet var skifte etter Lars og Gunill i 1860. Har du sjekket dette?. Jeg har sett etter Gunnil i kommunikantboka for Eidsvoll åra 1820 og 21, men ingen Gunnil Nilsd. er nevnt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Fortsetter herfra: [url="http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=89593>LenkeLars og Gunnhild var antakelig husmannsfolk på Katterud, plass under Øver-Bøn. Det er ren gjetning ettersom svigersønnen Sven Jensen var husmann der.Jeg finner flere Lars-folk på 'Bønseie' i kommunkantbøkenePige Kari Larsd. Bønseie, konmm. 18.06.1820Dreng Lars Larss. Bønseie komm. 09.12.1821Pige Anne Larsd. Bønseie, komm. 25.06.1820, 08.07.21, 16.12.1821I dødsfallslistene fant jeg:Innerst Anne Larsd. Bønseie, død 11.12.1834, 53 år.Skiftet etter Lars og Gunnhildhttp://www.arkivverket.no/URN:sk_read/23792/136og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.