Gå til innhold
Arkivverket

[#20996] Anders Martin Olsen f.ca.1876 Aure, Kristiansund N?, Møre og Romsdal


Gjest T.I.Brox Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Anders ble 05.09.1907 g.m. Signe Leonora Johannesdtr. f.1887 i Stenvåg, Finnmark. Under vielsen i Tana kirke ble det opplyst at hans far het Ole Kristoffersen. Anders sitt f.sted Aure har jeg fra FT-1900 for Lebesby, Finnmark. Er det noen som vet noe om Anders foreldre evt. om Anders og Signe fikk noen barn? Jeg finner et barn (trolig dødfødt) død 1914 i kirkeboka, men vet intet mer om paret. mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Tusen takk - var ikke klar over at så sent årstall var lagt ut på nettet, så jeg forsøkte ikke en gang! Nå vet jeg altså det takket være deg. Kanskje jeg finner mye nytt - mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tore Kristiansen og Tor Larsen

Det er en Anders Martinus Olsen som blir født i Aure i 1878 [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp?PAGE=igi/search_IGI.asp&clear_form=true>Lenke på garden Hamnvik (Havnvik i 1900) men denne Anders Martinus bor der også ved FT1900 LenkeI Gardtales i Stemshaug side 222-224 står det om A.M. Hamnviks foreldre og aner. Men boka forteller ingenting om skjebnen til ham. Hvis dette er riktig person, trenger du også Gardtales i Aure band I og II for å følge de nærmeste anene til denne personen.Skal du sjekke kirkebok for Aure og utflyttede finnes de på mikrofilm, 1878-1886 Nor1-206 og 1887-1904 Nor1-1092.Det er en Ole Kristoffersen som er innerst på Sæter i Valsøyfjorden i FT1875 Lenke men de har en sønn som heter Kristofer i FT 1900 som er født i 1878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Kom akkurat hjem etter 2 ukers fravær. Takk for det greie svaret. Skal undersøke alt når jeg får litt tid på meg. Takk skal dere ha ! mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.