Gå til innhold
Arkivverket

[#21003] Anton Olsen/Anna Mathilde Andresen(g. 17/2-1915)Aurskog/Fet/Eidsvold


Gjest Kåre Petter Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Petter Hansen

Jeg må mase litt igjen. Denne gang gjelder det ekteparet Anna Andresen/Anton Olsen, gift i Vår Frelsers Kirke, 17/2/1915. Begge bodde da i Aurskog, og er å finne i Aurskog kirkebok.Kort nr. 7/9-1915- på Riksarkivet. Anna Andresen er grei. Hun var min mors tante. Anton Olsen er i føge kirkeboka født i 1888 i Fet. Faren skal være Ole Berntsen. Jeg klarte ikke å finne noen Anton Olsen, født i Fet 1888. Det er en Anton Olsen(FT 1900) i Aurskog, f. 1888, men han er ikke fra Fet. Det er faren, men han er ikke Ole Bentsen. Det er en Ole Berntsen i Eidsvold(FT 1900) med sønn Bernhard Olsen, f. 1888(Kan jo være Anton Bernhard?) Jeg takker for fin hjelp om Aurskog/Fet/Eidsvold tidligere. Hvis noen finner en Anton Olsen som kan 'passe' er jeg takknemlig. Med vennlig hilsen, K.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

Hei Kåre Aner til Anton Olsen Første generasjon 1. Anton Olsen, sønn av Ole Berntsen og Kristine Olsdatter, ble født den 26 Des 1888 i Aurskog, Akershus(1) og ble døpt den 25 Jan 1889 i Aurskog Kirke, Aurskog, Akershus. Hendelser i hans liv: * Han ble konfirmert den 4 Okt 1903 i Fet Kirke, Fet, Akershus.(2) Andre generasjon (Foreldre) 2. Ole Berntsen ble født i 1867. Ole hadde et forhold til Kristine Olsdatter. Deres barn var: i. Anton Olsen 3. Kristine Olsdatter ble født i 1865. Kristine hadde et forhold til Ole Berntsen.----------------Kilder----------------1. Aurskog Kirkebok 1878-1937 (Mini I8), Kort 4/11, Side 88, no 12.2. Fet Kirkebok 1892-1904 (Mini 15), Kort 4/7, Side 108, no 15.Tror dette er Anton og mora i FT-1900: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00227&variabel=0&postnr=1945&fulle=true&spraak=n>LenkeOg dette kan være mora i FT-1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Takk for hjelpen. Jeg skal nå lette etter etterkommere etter dette ekteparet. De hadde etter hva jeg har hørt flere barn, men jeg vet ikke om de er født i Aurskog. Familien bodde på Østensjø. FT-1875 mangler for Aurskog. Etter det jeg forstår skal flere av oss delta i å 'taste inn' de manglende FT-1875 for Akershus, men det vil ta tid. God Påske til Dag og alle gode hjelpere. Hilsen K.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.