Gå til innhold
Arkivverket

[#21009] Elling Iversen Fladmark Grytten M &R


Gjest Kari eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari eriksen

Leter etter foreldre til Elling Iversen Fladmark født ca 1814 i Grytten. Baker. Elling gift på Smøla med Petronella Tollevsdatter. Ved giftermål er faren nevnt som Iver Ellingsen Fladmark. Har funnet en Iver Ellingsen f. 14 nov 1813 av foreldre Iver Ellingsen Tochle og Sigri Amundsdatter. Mulig samme person som ble gift 23 feb 1811 men da nevnt som Iver Ellingsen Erstad, gift med Sigri Amundsdatter Fonden døpt 2 jan 1777 i Grytten. Er det noen som vet om dette er samme mann og far til Elling ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Glenn Murray

Navnene er godt kjente i prestegjeldet, men jeg er usikker på om Elling Iversen f.ca. 1814 kan være av Flatmark slektene. Jeg finner ikke noen god kandidat i Raumadalsfolket og Flatmarkfolket hadde forfatteren inngående kjennskap til. Noe annet er det med slektene i nabosognet Hen, der du finner gårdene Tokle og Erstad. Fonden ligger i Grytten, på nordsiden av Isfjorden, noen få kilometer vest for Tokle.Sigrid Amundsdtr Fonden finner du nederst på denne siden [url="http://www.murray.as/genealogy/Raumadalsfolket/browse.php?page=229>Lenke Sigrid tjente på Setnes ved folketellingen 1801.På den tiden vi her snakker om, dukker det også opp Ellings-sønner og døtre fra Erstad. En av disse sier Røvig er fra Gausdal -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Eriksen

Takk for opplysningene som er kommet inn, skal prøve å lete litt videre etter dem. Jeg vet ikke hvor tid Elling Iversen kom til Smøla men han ble gift på Smøla 31 mai 1842 og det er i kirkeboken der faren står oppført som Iver Ellingsen Fladmark, mulig at han ganskje har bodd på Fladmark en kort tid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Eriksen

Har sett litt nærmere på dåpen til Elling som ble født 14 nov 1813 og der står det Heen. Mulig at han kanskje er den rette kandidaten da jeg har prøvd å sile ut en del av de andre ved samme navn ?Mvh. Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.