Gå til innhold
Arkivverket

[#21029] Virus - sendt via e-post med adresse fra digitalarkivet sine sider


Gjest Morten Østevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Østevik

Har i den siste måneden mottatt E-post fra 6-7 helt fremmede adresser. Disse E-postene er mistenkelige , da de inneholder filvedlegg med ganske likt innhold : henvisning til en fil av typen ' .pif '.Har også mottatt e-post fra @uib.no området. Har ikke åpnet vedleggene da de var mistenkelige.Lurer på om disse e-postene har noe med utleggingen av e-post adressene på digitalarkivets sider vennlig hilsen Morten Østevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

I mars har web.de fjernet 18 filvedlegg fra e-poster mens jeg var på ferie. Vedleggene var - ifølge meldingen fra web.de - infisert med virus Worm.SomeFool.Gen1 og kom fra 18 forskjellige, helt fremmede norske adresser.Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Å ha virusscanning av e-post fra Telenor hjelper iallefall for å slippe å få virus. i tillegg har jeg både Norton Security 2002 og Norton Antivirus 2003 som oppdateres flere ganger i uka, og hvis det er problemer med den automatiske oppdateringen (som jeg har) er det bare å hente ned oppdateringene fra Symantecs hjemmeside. Dette har vel ellers lite med slektsforskning å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.