Gå til innhold
Arkivverket

[#21034] Foreldra til Ole Jakobsen f. 1887, gardsgutt på Holmen i Varhaug


Gjest Lene B. Undheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene B. Undheim

Finner ikke ut noe om foreldrene til min tipp- oldefar Ole Jakobsen. Har to slektsbøker der han står nevnt, med mor Rakel Serina Holmen, og far Nils Jakobsen/ Jakob Nilsen (står forskjellig i de to bøkene). Ingen i familien min vet hvem hans foreldre er. Under folketellingen i 1900 står Ole Jakobsen oppført som gårdsarbeider på Holmen i Varhaug. Han var da tretten år... Men jeg finner ingen av foreldrene.. Lurer på om det går an å finne utav dette på en eller annen måte?? Var de døde, var han en 'lausunge' osv.. Takknemlig for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Finner denne Rakel i 1865 som en morskandidat til Ole Jakobsen Lenke Hvis du ser på FT 1900 så bor han da hos sin mormor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene B. Undheim

Hei! Takk for hjelp. Men skjønner ikke helt hvordan du finner at han v/ 1900 t bor hos sin mormor? Hvis denne Ane Berte Olsdt er hans mormor, hvem er da Elisabet Rasmusd som står oppført som moren til Rakel Serina v/ 1865 tellingen?... Trodde dette ville være hans mormor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.