Gå til innhold
Arkivverket

[#21087] Døde i Bergen 1816-1886 - Peder Larsson Løengen x 2 - død 1828 eller 1829?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Databasen for døde i Bergen (Årstad sokn) syner mellom anna desse to innførslene:40638 1828 2604 2204 Peder Lars. Løengen af Hosp. Lemm. Sygestue 40 Aar M Hafsloe Præst. Årstad St. Jørgen40671 1830 151229 111229 Peder Lars. Løengen af St. Jørgens Hospital 42 Aar M af Hafsloe Præstegjeld Årstad St. JørgenDette er husmann Peder Larsson på Løengi under garden Alme i Hafslo. Han vart døypt i Hafslo 13.2.1774.Alderen er noko avvikande, men det som eg lurer mest på, er dette:* Kvifor er denne mannen innført to gonger med so lang tid imellom?* Kvifor fins ikkje denne mannen i lista over pasientar ved St. Jørgen hospital?Eg vil setja stor pris på tankar kring desse spørsmåli!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Både kirkebok og klokkerbok har registrert Peder Larsen Løengen død 11. desember 1829. Kirkeboken har samme navn på pasienten som døde 22. april 1828, mens klokkerboken der bare skriver Peder Larsen.I mine databaser er Peder Larsen Løengen innskrevet som pasient ved St. Jørgen 5. august 1826.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.