Gå til innhold
Arkivverket

[#21097] Ønsker opplysniner om Ole Hansen med kone


Gjest Aud Karin Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Karin Sande

Ønsker opplysninger om Ole Hansen f 1840 i Svendal, og kona Anette Regine Hansen f i 1851 i Skjeberg. Er det noen som kjenner til disse. Mvh Aud Karin Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Kan jeg gi deg og mange andre et lite råd? (ofte sagt tidligere her i DA) -Hvis du vil treffe de rette kontakter skulle du f.eks. heller ha skrevet:Skjeberg, 1840/1851 Ole HansenDet er unödvendig å si 'önsker opplysninger etc.' Men det kan naturligvis også være andre spesielle forhold som du önsker å gjöre oppmerksom på. Det er din sak.De som opererer med Skjeberg vil straks se det, og jeg og mange andre slipper å slå det opp og finne ut at vi kaster bort tiden. Jeg har skrevet dette fordi så mange overser disse enkle reglene. / Beste hilsen og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Grasto

Aud: Om du kan slå kaldt vann i blodet et par dager, skal jeg gjøre et oppslag etter Anette i Skjeberg MINI.Til den tid hadde jeg satt pris på om du kunne forklare hva for noen opplysninger du ser etter.Mvh,M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Grasto

Det finnes èn Anette Regine døbt i Skjeberg 1851:Det er håpløst å se hva sidetallet og nummeret er.Anette Regine født den 14. februar, døbt den 17. april i Skjeberg Kirke.Foreldre: Brugsarbeider og huusmand Torkild Svendsen Dunderen og hustru Anne Marie Børresdatter.Faddere: Kone Inger Børresdatter Sandager, Oliane Olsdatter Grina, Pauline Pettersdatter Hafslundmoen, Olava Olsen Sandager, Andreas Børresen do. og Christian Pettersen Hafslundmoen.Dette burde gi henne etternavnet Torkildsdatter, og derfor være feil person dersom du i ditt innlegg etterlyser en Anette Regine med fødenavn Hansen.M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Karin Sande

Takk for svar: Anette Regine tror jeg var gift Hansen. Da hun og Ole Hansen f 1840 fra Svendal hadde en datter ved navnet Amalie Othilie Bergit Hansen f ca 1887. Mvh Aud Karin Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Aud Karin Sande

Jeg prøver igjen. Klarer ikke å finne noe om Ole Hansen, f 1840 i Svendal. Ole skal ha vært dagarbeider ved Kverner Brug. Han var gift med Anette Regine, f 1851 i Skjeberg. De skal ha følgende barn som jeg vet om: Oskar Adolf, f 1884, Amalie Otillie Bergit, f 1887, Carl Olaf, f 1890 og Einar f 1893. Er det noen som vet hvor Ole Hansen kommer fra og om hans kone, Anette Regine. Mvh Aud Karn Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.