Gå til innhold
Arkivverket

[#21098] Hans Pedersen, født 1810 i Ofoten,gift 1844 m (O)Lava Corneliusdtr. f.1816,


Gjest Ørjan Vollan Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hei. Noen som vet noe om disse? alle barn, foreldre,søsken, forfedre,. Hans Pedersen, f. 1810 i Ofoten,(far.Peder Johnsen), Hans ble gift 1844 med Olava/Lava Corneliusdatter(far.Cornelius Paulsen, d. 1816),hun ble født 1816 i Vågan i Lofoten. De var bosatt på Otterå i Skånland og Dragland i Tjeldsund. Tror det hører til Troms.Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Martha Schj. Kind

Hei Ørjan. Ifølge Bjørknes / Jensen: Folk og slekt i Trondenes hadde Hans og Lava følgende barn: Maren Johanna f. 1843 Otterå, Karolina Rebekka f. 1845 Otterå, Anne Margrete f. 1847 Otterå, Hans Fredrik Andreas f. 1850 Otterå, Perolina Sofia f. 1853 Dragland, Oleanna Martina Vilhelmine f. 1858 Rødberg mvh Martha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei og takker for svar fra dere begge. Jeg håper det er noen som vet hvordan jeg skal finne Olavas slekt,farslekten kom fra Digermulen i Vågan, Nordland, men Olavas mor Ragnhilds slekt vet jeg ikke noe om. Olavas søsken og ektemann Hans vet jeg lite om.... søker svar på dette. Knut Olav du er dyktig å hjelpe til, takk for det. Nå er boka på morslekta mi snart klar. Olava er min farmors slekt.Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hvis denne Hans utflyttet til Otterå i Troms, bosatt i Dragland og Rødland så er det vel rette foreldre. Jeg aner ikke hvem som er foreldre. Hadde Peder og Aleth Maria flere barn? Har du dato på fødsel til disse og barna?Alt av interesse om disse. Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Peder Johnsen 24/3-1777 Frostis og Aleth Maria Hansdtr 25/10-1777 Lilandskar har 3 barn: Janna Maria 1803, Ane Lucia 1807 og Hans 1810, alle Lilandskar. Jeg har ikke noe senere data på noen av dem, bortsett fra at Hans fikk et uekte barn i 1840, så det er sannsynlig at disse har flyttet. Jeg har forøvrig noen generasjoner med aner på disse. la9ui@arrl.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei og takk for svar. På Peder står det at han er født i Frostis? er det en gård som heter det?Var Aleth Maria fra Lilandskar, hvor de bodde?Hva het Hans uekte barn og hvem var mor? Hva slags data har du på disse barna? Vet du hvem som er foreldre til Peder og Aleth, søsken og forfedre? Når ble Peder og Aleth gift og hvor?Mange spørsmål, da jeg ikke har vist noe om disse. Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.