Gå til innhold
Arkivverket

[#21108] Kirsten Jensdtr. f ca 1737/Hans Joensen Hiart, f 17?, Lurøy


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Ut fra Jon Christensen som var fadder i 1748, så kan jo den Joen Christensen som var oppsitter i 1723 være en aktuell kandidat som far til Hans. Dette blir jo bare gjetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Gir meg ikke så lett på dette. Når jeg nå ser på skiftet etter Hermand Olsen Hiart i 1718 så ser jeg at datteren Marit bodde på Haugland? Kan hun ha vært gift med Jon Pedersen Haugland som var 62 år i 1701? Var disse foreldre til min ane Hans født ca 1701-1709? Min ane Hans har jo også en sønn som heter Hermand døpt 17.10.1745.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Var Jon Olsen som det var skifte på i Hiart i 1714 og født ca 1625, og Hermand som det var skifte på i 1718 brødre? Hermand var 67 år ved manntallet 1701(født ca 1634).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

I tingboka for Helgeland 1717-1723 er det nevnt flere ganger en Jon Mickelsen Hiart som lagrettemann, og blant annet på ledingsbergtinget den 08.07.1721. Han var oppsitter i Hiart ved matrikkelen 1723. Kan dette være far til min forfar Hans Joensen Hiart? Finner ingen Joen eller Jon Mickelsen i Lurøy i 1701.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.