Gå til innhold
Arkivverket

[#21112] Hvem var ektep. Knut Knuts. og Anne Baardsdtr. på Hatlelid i Vefring, Sunnfjord?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Knut døde på Hatlelid i 1776 og Anne døde samme sted i 1766.I 1739 fikk de sønnen Anders som slo seg ned på Liset i Vefring/Askvoll.Kan noen fortelle meg når de var født og hvor , og eventuelt når de giftet seg? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Askvoll bygdebok 3 side 157 nr 15: Anders er leiglending. Han døde i 1767. De ble gift før 1739. De har 4 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svaret Agnar.Jeg ser jeg hadde stokket om på tallene når han døde.Jeg har registrert 1767. Men det store spørsmølet er, hvor de kom fra og når var de født.Jeg har så langt ikke vært i stand til å finne noe svar på det. Kanskje andre har vært borti denne slekten og sitter inne med opplysninger eller svar på spørsmålene.Har du opplysninger om de tre andre barna? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei Rune. Har du sett i skiftet etter Knut? Ser at det er registrert skifte etter Knut Knutsen Hatlelid.Det samme er skifte etter Anne Bårdsdatter Hatlelid. Det er også registrert et skifte etter Baar Hansen på Hatlelid øvre, Leganger, kan det være far til Anne? Det er også skifte etter Anders Knutson Hatlelid.Skiftene kan jo gi noen spor. Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Lars. Jeg skal få sjekket ut skiftene ved en passende anledning.Skiftet etter Baar Hansen i Leganger kan passe tidsmessig. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Legg inn på arkivforumet så får du som regel raskt svar, men det vet du jo.Det var også noen opplysninger jeg skulle få fra deg, men akkurat nå finner jeg jo ikke den debatten igjen. Var det Johanne Andersdatter?Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei igjen Lars. Beklager at jeg hadde glemt deg.Skal se om jeg kan få sendt det senere ikveld. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.