Gå til innhold
Arkivverket

[#21116] Amund Clausen på Lindhjem i Brunlanes


Gjest Runar juvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Runar juvang

Jeg søker opplysninger om en Amund Clausen født 1833 - død 1883 Han skal være gift med Marianne Thor(e)sdatter og iflg ft 1900 bor fremdeles Marianne og barna Claus 1869, Lauritz 1874, Herman 1879 og Amboline 1882 på gården Lindhjem.Jeg finner ikke Amund Clausen i noen folketelling fra 1865, men han skal visstnok stå i bygdebok for Brunlanes, men den har jeg ikke tilgang til nå.Kan noen fortelle noe som helst om denne Amund??Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runar juvang

Takker så meget. Ser at dette er fra 1886, men iflg opplysninger i slekta skal han være død i 1883.Likevel... er det noen som kjenner til opphavet hans ville det vært flott. Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes kun 1 Amund Claus. i 1865 og han finnes i Arendal, gateadr. Friholmen 203, f.Eidanger og 34 år tj.dreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det blir kanskje ikke så galt da jeg etterpå fikk se at kona også var derfra. Kanksje de ble gift i Eidanger også før de flyttet.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runar juvang

Hei og takk for hjelpa, Berit. Vi har også funnet henne på Herøya, men jeg finner likevel ingen treff i-65 tellingen for Amund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Arendal 1865 LenkeIflg. kirkebokavskriften i Familysearch(FS) ble Amund Clausen f.21/19 - dpt. 18/11 1832 Eidanger krk., foreldre Claus Clausen og Anne Sørine Halvorsddt.Jeg har prøvet å finne ekteskapet, men FS virker ikke som den skal så jeg hadde flaks som fikk dåpen før FS brøt sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS: Gift 12/7 1868 Eidanger Amund Clausen, f.21/9 1832 Eidanger, foreldre Claus Clausen og Anne Serine Halvorsdt., og Mariane Thorsdt. f.23/3 1846 Eidanger, foreldre Thor Hansen og Lava Kirstine Andersdt.Barn: Thor f.7/12 1879-dpt.8/1 1871, Anders Christian dpt.17/8 1873 og Laurits Severin dpt. 22/11 1874, alle i Brunlanes.Tror dette lå under den usikre delen, men nå er det i allfall lettere å sjekke om det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Sigbjørn Larsne

Hei. I Bygdeboka for Brunlanes står det at Amund Klausen er født på Haugholt i Eidanger 1833 og død 1883. Han er postfører. Marianne Thoresdatter er fra Vestvold i Eidanger født 1846 og død 1927.Mer om Amunds familie finner du i Bygdeboka for Eidanger [url="http://www.porsgrunn.folkebibl.no/bok/eidanger-1984/b3/brn-52-01.html#Claus-Clausen_1823>Lenke Marianes familie finner du her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.