Gå til innhold
Arkivverket

[#21120] Ingebrigth Lykke født i Orkdal ?


Gjest Henrik Andreas Eddie
 Del

Recommended Posts

Gjest Henrik Andreas Eddie

I kirkebok nr. 1. for Levanger i Nord Trøndelag finner jeg: 1799. Tirsdag den 26.mars, Døpt uækte N: Johana født 20.mars. Moderen Pige Ana Eliza som under Besvangrelsen tiende i Trondheim, har udlagt en smedsvenn ibid:, unge karl Ingebricht Lykke, som skal være født i Orkedalen, men nu avreist til Bergen paa sin profession, med hvilken hun har indgaaet ækteskapsløfte. Pigens 1.ste Leiermaal, altsammen efter skrivtlig anmeldelse af pigens stedfader Joh. Nordval, og muntlig oppgivende af Ingebricht Pedersen, begge boende paa Levanger.' Ved inngåelse av datteren Johannas 2.ekteskap i Levanger kirke er skomaker Ingebrigt Olsen Lykke oppgitt som hennes far.Dette er de eneste opplysningene jeg har klart å frembringe om Ingebrigt Lykke.Dersom det er noen som har flere opplysninger om Ingebrigt Lykke, er jeg svært takknemlig for svar.NB Spørsmålet har stått under en stund under Brukarforumet/Generelt. Hilsen Henrik A. Eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du finner en Ingebrigt Olsen, smed her i 1801 LenkeEllers fant jeg en gift Ingebr. Lykke i Trondhjem. Men der er det noe rart ang. barn. Alt for stort hopp i mellom dem. Så kanskje han var nygift og eldste barnet var konas fra før eller lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henrik Andreas Eddie

Takk for tips Berit - håper svaret finnes gjennom hans søster i Luster. Den andre Ingebrigt og hans familie er gjennomgått men ingen mulig forbindelse funnet. Henrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.