Gå til innhold
Arkivverket

[#21122] Valborg Severine Hansdtr, Bergen f ca 1816


Gjest Elisabeth Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth Sande

Valborg Severine Hansdtr, f ca 1816, g.m Niels Gunnar Augustiniusen. Hvem var Valborg og Niels sine foreldre og hvor kommer de fra Mvh Elisabeth Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Niels ble født i Bergen 23.11.1817 av foreldre Augustinus Nielsen og Susanne Jacobsdtr. Lenke Ved ekteskapet 14.02.1840 står det at Valborg var fra Holme i Christians Stift. Jeg vet ikke om det er Cristiansand eller Christiansund man mener , men hun er øyensynlig ikke født i Bergen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er familien i 1865. Lenke Jeg ser at Niels ved flere anledninger skrives som Niels August Gundersen.Men som man ser er Valborgs fødested også her ført som Kristiansand. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ser også at de får 9 barn sammen i Bergen.Ved seks av fødslene er han ført som Gundersen og ved resten som Augustinussen.Her fant jeg ham død. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge FamilySearch IGI (som jeg har problemer med idag) ble Valborg døp 04.01.1816 i Holum , Vest-Agder.Faren står oppført som Hans Rasmussen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

På FamilySearch IGI finner jeg en Hans Rasmussen som gifter seg i Holum(Holme?) den 26.10.1815 med Olne Knudsdtr..I 1801 tellingen for Mandal , Holme sogn finner jeg en Oline Knudsdtr. 5år.Om det er Valborgs mor vet jeg ikke , men på samme gården finnes to personer som heter Walborg , Olinas mor og søster. Se lenke Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Da er kanskje dette den samme Oline Knudsdtr. i 1865 i Mandal. Lenke På FamilySearch VRI finner jeg at Hans og Oline også fikk disse barna: Regine f.12.02.1819 i Mandal, Carl Johan f. 23.09.1821 i Mandal og Regine f. 13.05.1824 i Mandal (den første Regine er trolig død). Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Karina Hansen

Finner Augustinus Nielsen født 1788,DK. Foreldre: Niels Gundersen f.1747 død 1810,også en liten gåte Johanne Lucia Olsdatter el. Lucia Johanna Andersdatter. Hun er oppført med begge disse navn,ved diverse tellinger og kirkebøker. Vet rett og slett ikke hva som er riktig av de to navnene. Mulig at noen av dere andre har forslag til hva som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.