Gå til innhold
Arkivverket

[#21125] Anne Rebekka (Ingebrigtsdatter Hepsø?) født Bjørnør


Gjest May Olden
 Del

Recommended Posts

Gjest May Olden

Bereth Kathrine Larsdatter f. ca. 1793 i Bjørnør hadde en datter Anne Rebekka f. ca. 1824 i Bjørnør. Anne Rebekka bodde i FT 1865 på gården Skjælosen i Tjøttø i Nordland. Hun var da enke. Hvem var hennes far? På FS fant jeg ei jeg tror er henne og hun het da Ingebrigtsdatter Hepsø. Hun var gift i Alstadhaug, NO, med Isak Myhre Hofstad. Noen som kan hjelpe meg med opplysninger fra Osen/Roan? Bereths far het Lars Svendsen f. 1756 og moren het Lucie Andersdatter f. 1766 på gården Heprø Osen (iflg. FT 1801)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

Bjørnørfolket, bd. 1, s. 460 – 465, Hepsø: Lars Svendsen og Lusia Andersdtr Hepsø, deres 10 barn, deriblant Beret Katrine. Hennes (og Ingebrigts) familie omtalt under parten Gården, Anne Rebekkas familie – mann og to døtre, Anne Rebekkas sønnedatter, også Anne Rebekka, kjent som ”Svarta Bjørn”, sier boka. Kan sikkert fjernlånes på biblioteket ditt, hvis de ikke har den. Forfatter er Sigurd Brattgjerd.Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Olden

Takk, Odd og Ola! Skal på biblioteket i morgen, tror faktisk at de har boka. Når det gjelder Ingebrigt: kan det være Ingbrigt Halvardsen f. 1793 på Sørmelan gård i Osen? Far: Halvar Nilsen og Mor: Ragnhild Nilsdatter???? (FT 1801) Står Sørmelan og Nordmelan også i bjørnørfolket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.