Gå til innhold
Arkivverket

[#21129] Skjeberg: Innflyttet 1835 Nils Larsen ...Hjelp med oppslag/tyding av fødsted


Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Er det noen med tilgang til kirkebok for Skjeberg Film nr. HF 276( side 355 nr. 20),som kan hjelpe meg med tyding av fødested?Innflyttet 17 okt. 1835 Nils Larsen snedkerdreng 25 år hos sin bror Anders Larsen Damløkken for at tjene. Født i Värmland (?)..........?Hans bror flyttet til Skjeberg i 1819,var snekker og kom da fra Skee.Hilsen Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Grasto

Fød i Varmeland i Sverrig og kommer fra ?? RakkestAttest: Attest fra Rakkestad af 24 Juli 1835.Jeg synes ordet som kommer før Rakkest begynner på 'skif', men er ikke sikker.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Rita, hvis du ikke har Rakkestad B.bok, så får jeg den i morgen, til låns. Egil.. Tenker på gårds navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk Magne !Jeg mente også at det stod ..? Rakkest, håpet at det stod hvor i Värmland han var født,ikke Rakkestad i Norge ! Ja,ja..Jeg får se om jeg har hellet med meg over innflyttede til Rakkestad.Den filmen har jeg ikke,så den må jeg låne.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk for det Egil !Jeg tro ikke du finner ham i bygdeboka,men det er vært et forsøk.Han var snekker og dro rundt om kring med hammeren sin. Han giftet seg med Bolette Jørgensdatter i 1846 og de bodde på Myra i SkjebergRita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Arild Oliver Bråthen

Det resterende etter født i Vermland i Sverrige er: og kommen hid ifra Rakkestad.Skal sjekke i Rakkestad kirkebok om utflytting.Hilsen Arild Oliver Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.