Gå til innhold
Arkivverket

[#21132] Landhandler Samson Hopen, Eikefjord, etterslekt


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Jeg er interessert i å komme i kontakt med etterslekt til landhandler Samson Hopen fra Eikefjord i Kinn. Han var født i 1818 og døde i 1904. Jeg er også interessert i mest mulig opplysninger om denne mannen og hans familie hvis noen skulle sitte på dette.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Lars. Her finner jeg familien i 1900. Lenke Samson Salomonsen giftet seg 17.09.1862 i Eikefjord , Kinn med Elen Maren Lovise Madsdtr. (Henrikdtr.)Hans far var Salomon Simonsen og hennes far var Mads Henrik Olsen. Jeg finner følgende barn:1. Salomon Mathias døpt 07.08.18642. Hille Katrine f.16.03 og døpt 27.04.18663. Berthe Maline f.22.03 og døpt 03.05.18684. Sigfrid Oscar f.21.04 og døpt 13.05.18705. Nikolai Bernhard f.15.11 og døpt 08.12.1872I tillegg finner du noen flere barn i tellingen 1900 som er født senere enn 1872.Jeg tror det må være Samson som ble f.11.06 og døpt 21.09.1818 i Hopen av foreldre Salomon Simonsen og Helene (Helle) Cathrine Abrahamsdtr.Disse opplysningen er i hovedsak hentet fra FamilySearch IGI og bør således sjekkes mot orginalkildene. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei og takk Rune. Jeg håper at det kanskje er noen som vet mer om familien. Har funnet at Salamon Mathias reiste til USA og at det er etterkommere der. Men kanskje finnes det familiemedlemmer som også leser dette her. Ser ut til at de fleste av barna bil Samson ble boende på Eikefjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.