Gå til innhold
Arkivverket

[#21148] Forsvunnet slektning.


Gjest astrid lundgren
 Del

Recommended Posts

Gjest astrid lundgren

Søker opplysninger om slektning Roy Phillip Lundgren født ca 1901. Foreldre Victor E. Lundgren og hustru Maria. Disse var medlemmer i en frimenight i oslo som het Bethlehem. R.P Lundgren forsvant fra Norge som sjømann eller som emigrant rundt 1920. Eneste spor er en Ellis Island ankomst 26.desember 1923. Han er her mannskap på en amerikansk båt, og er oppført som skandinavisk american (nat) Har noen tilgang til amerikanske kilder som kan kaste lys over mysteriet? Familien trodde han slo seg til i U.S.A 0g som så mange andre mistet kontakten med hjemlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest astrid lundgren

Til Sigbjørn Sandsmark, eventuellt slektskap vites ikke. Slekten er opprinnelig svensk, fra Visby på Gotland.Victor E`s far het Nicklas, moren visstnok Anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Til Astrid, jeg skriver bl.a. 'Gotlänningar i Norge' for medlemsbladet til Gotlands Genealogiska Förening, 'Oe Folki'. Har ennå ikke kommet til Lundgren, men ønsker derfor kontakt. Min mail-adresse er gkb@c2i.netDet samme gjelder Sigbjørn om dette også er gotlands-slekt. ( Din Victor W. hadde jeg ikke registrert, men det betyr ikke at det ikke er samme familie )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest astrid lundgren

Til Sigbjørn, våre Lundgrener er helt sikkert ikke i slekt Alle untatt den forsvunnene Roy Phillip har vi full oversikt over.Victor E.Lundgren, skipskaptein var den første som kom til Norge og bodde hele tiden i Oslo/Nesodden. Alle hans barn ble født der. Geir K. Berntsen, vi tar kontakt snarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.