Gå til innhold
Arkivverket

[#21155] Anderson i staten Washington - FT - 1900 eller 1910?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det mulig å finne Tillman Anderson i FT for 1900 eller 1910 i staten Washington? Jeg tror det er mulig at han kan ha blitt født i 1899? Faren var Stark Anderson, men det er mulig at faren har brukt et annet fornavn? Det er samme familie som jeg har etterlyst i innlegg 12814, men jeg fant det naturlig å skifte navn på innlegget. Jeg hadde fått info om at Stark Anderson kunne ha dratt fra Montana/Wisconsin til staten Washington. Jeg hadde info om at da datteren til Stark - Nora giftet seg bodde faren i Washington. Da søsteren til Nora - Hattie Parker døde i 1959 ble det opplyst at Hattie hadde to halvbrødre i staten Washington. Den ene av dem het Tillman Anderson, den andre vet jeg ikke hva han het til fornavn. Her er opplysningene som ble gitt da Hattie døde:Jeg har fått 'dødsannonsen' til Hattie Parker da hun døde i 1959 og i den står det bl.a.: Oct 8, 1959 pg 3: Funeral services were held here Tuesday for Mrs. Hattie Mae Parker, 72 of Chipley who died September 27th while visiting in Coeur D' Alene, Idaho. The services was held at 3 p.m. in the Chapel of Blackburn Funeral Home with Rev. Sam Shirah officiating. Burial followed in Glenwood Cemetery. Mrs. Parker was a native of Montana, but had made her home here for many years. She was the widow of the late Leonard Judson Parker. She is survived by a sister, Mrs. Nora Coffman of Sidney, Montana and two half brothers, A. M. Anderson of Aberdeen, Washington and Tillman Anderson of Seattle, Washington.Her står det at Hattie hadde to halvbrødre, noe som sannsynligvis bekrefter at faren ble opp igjen gift da han flyttet til Washington.Er det mulig å finne noen opplysninger om disse:A. M. Anderson of Aberdeen, Washington and Tillman Anderson of Seattle, WashingtonJeg har funnet en Tillman Anderson som ble født i 1899 og det er mulig at det er den rette Tillman, men det vet jeg ikke uten at jeg vet hvem som er faren hans. Håper at det er noen som kan gi meg info om hva som står i FT for 1900 eller 1910?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dale Tuvey

If some one could translate this into English I would be glad to help Terje if I can. I live near and work in Seattle, Washington.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taryn Flolid

at familysearch.org I searched for Tillman Anderson and this was the only one I found for Washington.Tillman ANDERSON Birth Date: 16 Jun 1899 Death Date: Jun 1974 Social Security Number: 531-12-9653 State or Territory Where Number Was Issued: Washington Death Residence Localities ZIP Code: 98020 Localities: Edmonds, Snohomish, Washington Woodway, Snohomish, WashingtonIt shows that he died in June 1974 in Snohomish county, Washington. Maybe you could get his obituary?a copy of the Social security form that he filled out might also say his father's name, or his death certificate might.Other links: http://www.rootsweb.com/~wasnohom/Good luck, Taryn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har nettopp fått følgende info om Tillman Anderson sønn av Stark Anderson:Tillman Anderson, 75, of 233 3rd Ave. N. Edmonds, died June 19. (1974) In Seattle. He was born June 16, 1899, in Chinook, Wash., moving to Edmonds five years ago from Seattle. He had operated charter boals for pleasure. he was a veteran of WWI, a member of Edmonds American Legion and the WWI Barracks of Bellard. Mr. Anderson leaves his wife, Hannah; a son Orville of Edmonds; two brothers A.M. Anderson of Aberdeen and Dorius Anderson and three grandchildren.Jeg har også fått føgende info fra FT for Pacefic county 1910: Stark Anderson age 59, married for 12 years ago to Mitilda, Tillman (11), Dorius (9) and Andrew (3?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Da Tillman dør i 1974 står er også det nevnt at han har en bror ved navn A.M. Anderson i Aberdeen i Washington. Dette er den samme som er nevnt i forbindelse med Hattie Parker sin bortgang i 1959. Såvidt jeg har forstått det, heter denne A.M. Anderson, Andrew til fornavn og må være født omkring 1907, men jeg kan ikke finne at han har gått bort?Stark var altså i livet i 1910, men hvor gammel han var på den tid er det litt vanskelig å tyde i de papirene som jeg har fått. Etter mine beregninger skulle han være omkring 65 år i 1910, men det kan kanskje være noen feile fortolkninger her og der med hensyn til alder. Det som stemmer uansett er at Tillman var halvbror til Hattie Parker og faren hennes var Stark Anderson. Det hadde også vært interessant å¨kunne finne ut hvem den 2. konen hans var. Matilda? Var hun fra Norge og hvor kom hun fra? Er det mulig å finne opplysninger om når de ble gift? (en gang før 1899).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taryn Flolid

I can't answer your questions, but www.switchboard.com I found an Orville Anderson living in Edmonds WA (it says Orville T. Anderson) and gives his address and telephoneGo to www.switchboard.com and click on the circle for find a person, then type in the information.It could be the son of Tillman still around.I also found Dorius Anderson on the Social Security death index. ANDERSON, DORIUS 543-05-6274 received his number in Oregon born 2 Mar 1900 died Jul 1977 Oregon Astoria, Oregon 97103 Astoria, Oregon 97103 (Is that Astoria county?)Good luck Taryn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.