Gå til innhold
Arkivverket

[#21169] Nord-Tyskland 1650-1700/Borger av Bergen 1704


Gjest Elisabeth Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth Sande

Anthoni Helmer, Delmenhorst var gift med ei Maria Hasenborg. Er det noen som vet hvor de kommer fra? Vet at Anthoni fikk borgerskap i 1704 i Bergen, ble året før gift med Maria har jeg forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Her er begravelsen til den lille gutten: Lenke Jeg kan ikke finne noen ved navn Hasenborg på familysearch,men derimot Hazenburg,og noen var fra Holland.mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

På familysearch er hun registrert som Maria Hasenberg ved vielsen i Bergen. Familysearch har altså tolket etternavnet som Hasenberg istedet for Hasenborg. Det finnes flere ved navnet Haazenberg og Hasenberg bla. i Tyskland(Westfalen) og i Nederland (Maartensdijk).Jeg kan ikke finne begravelsen deres i Bergen så de har trolig reist fra Bergen. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth Sande

Ja, jeg har kommet en del på vei. Men er forsatt på jakt etter hvor Anthoni Helmers kommer fra, og hans foreldre.Mvh Elisabeth Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Falk Liebezeit

Kirkeboekene for Delmenhorst paa mikrofiche ligger hos Oberkirchenrat og Niedersaechsisches Staatsarchiv i Oldenburg poststelle@staatsarchiv-ol.niedersachsen.de de begynner i 1658 og mangler for tidsrommet Nov/Des 1669 til og med Aug/Okt 1678HilsenFalk Liebezeit Diepholz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.