Gå til innhold
Arkivverket

[#21172] Olianne Andersd. f. 1832 på Førde?


Gjest Nina Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Karlsen

I Førde bygdebok står det at hun som giftet seg med Truls Olsen Kvien (u. Bruland), var fra Førde, men jeg finner henne ikke der (prestegården). Kan hun ha vært datter av husmann Anders Nilss. f. 1788 g. 1831 med Anna Rognaldsd. f. 1789?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Ved ekteskapsinngåelsen står det at far er Anders J. Førde. Ved søk i Førde Bygdebok II under Førde Prestegård finner jeg ingen Anders som passer.Imidlertid fant jeg familien din Truls Johan Olson (f. 1824 på Bruland), vegarbeider, gift 1857 med Olianna Matea Andersdotter (f. 1832 i Førde)under g.nr. 21 SKEI - side 290 under Toene.Barn: Olianna 1856 - utfl. til Amerika i 1889, Andreas Olai 1859 - Rakel 1861 - Kristian Elias - Jacob Johannes 1867-72 - Sigurd 1871 og Henriette Johanne 1873-1897.Ved søk på FS finner jeg at Olianna Matea Andersdtr. er født 25.2.1832 i Førde (døpt 28.2. s.å.) - foreldre: Anders Jacobsen og Oline Olsdtr.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Anders Jacobsen Berg og Oline Olsdatter Vie giftet seg i Førde 5.6.1825.Anders finner du her i 1801 sammen med foreldre og besteforeldre LenkeBestemora Alis er fra Fimland.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.