Gå til innhold
Arkivverket

[#21178] Noen som vet hvem foreldrene til Jacob Hieronymus Lange f. 1831 Førde er?


Gjest Anita Særvold Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Særvold Johannessen

Skomakermester Jacob Hieronymus Lange f. 1831 Førde gifter seg 23. okt. 1859 Domkirken, Bergen med Engel Marie Ellingsen f. 13 oct. 1832 Bergen. Jeg har funnet at de får i hvertfall 7 barn.Men hvem er foreldrene til Jacob? (Det er mulig at bestefaren er mesterskomakeren Hieronimus Lange gift med Marthe Rasmussen?)mvh Anita Særvold Johannessen http://www.look.no/anita/slekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rasmus Lange

Jacobs foreldre er følgende;Jørgen Lange, f. 6.2.1803 i Bergen, d. 19.1.1833 i Førde. Jørgen blir gift 2.pinsedag 1827 i Domkirken, Bergen med Anne Sørensen, f. 1.1.1800 i Bergen, d. 20.7.1866 s.st. De hadde følgende barn;1. Marthe Lange, f. 20.7.1828 i Bergen,2. Jacob Hieronymus Lange, f. 15.2.1831 i Førde,3. Jørgen Ananias Lange, f. 13.3.1833 i Førde.Jørgen Lange er sønn av mesterskomakeren Hieronimus Lange og Marthe Rasmussen, så dine antagelser der er riktige.mvh Rasmus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Knut Johannes Erstad

HeiDenne Lange-slekten har jeg selv prøvd å spore opp. På hjemmesidene til Anita ser jeg at hun har kommet tilbake til Jørgen Lange og hustru Sara Hieronimusdatter, død henholdsvis 1726 og 1718. Men jeg antar at deres fedre må være henholdsvis Zacharias Lange og Hieronimus Efuindsen, begge nevnt i koppskattmanntall for Bergen i 1675 og 1683. Zacharias Lange også i 1689. Jørgen og Sara er også med i 1689-manntallet, og der er Jørgens etternavn Zachariasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Rune de Lange

Sønnen Jørgen Ananias Lange, f. 13.3.1833 i Førde. min forfader flyttet senere til Tromsø en finner han der da som Georg Ananias Lange,flyttet seinere til Bergen igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.