Gå til innhold
Arkivverket

[#21199] Petrikka Larsdatter f.ca1824 i Gildeskål


Gjest Nina Tiller
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Tiller

I FT 1865 i Rødøy finner jeg Petrikka Larsdatter 44 år født i Gildeskål. Er hennes foreldre Ellen Mille Pedersdatter Blix og Lars Hansen, og er Petrikka hennes døpenavn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Jeg har registrert at de du nevner er Petrikka's foreldre ja. Hun har døpenavnet Petrikke Kierstine Margrethe Larsdtr Blix.Jeg har også med et lite spørsmålstegn at Petrikka's far het Lars (Blix) Hansen, han hadde i tilfelle Blix navnet etter sin mor Malene Blix Kristensen.Som du sikkert vet var Petrikka g.m. Peder Isach Schielderup Pettersson Krøger fra Dalen i Meløy.Det er etterkommere etter disse jeg har gransket på. mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Steinar Olsen

heier dere begge etterkommere av Peder P. Crøger?har dere sett Engesvikslekta av Mary Einarsen?Har og mye om Blixslekten.(Min Oldemor er av Krøger slekten)Har boken og kan hjelpe med oppslag.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Hei Steinar, min sønn er etterkommer etter Peder P. Crøger. Fikk en mail akkurat nå om Susanne Marie Pedersdtr Krøger som emigrerte til USA i 1869 og giftet seg senere med Sophus Listoe fra Odense, Danmark. Hun var etterkommer etter Johannes Ped. Krøger (farfar). Hennes far var Peder Martinius.Ja, jeg har lest Einarsens bok, mye info der! Har ikke jobbet så veldig mye på Blix-slekten, men er begynt å nøste. :o) mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.