Gå til innhold
Arkivverket

[#21217] Anna Nathalia (født 06.07.1876) og Balentin Wærntsen, Jevnaker


Gjest Inger-Lise Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Moen

Anna Nathalia er en søster av min bestemor Kristine Moen som ble bosatt på Geithus, Modum. For tiden prøver jeg å sette navn til bilder i gamle album og har fått noe hjelp av en eldre slektning. Men når det gjelder fornavnet Balentin får jeg litt problemer fordi min slektning sier Walenius.Navnet Balentin har jeg funnet i en bok fra 1901 'Sjul Robak og Hans Efterkommer'. Her står det at han giftet seg med Anna. Anna var da ca. 20 år.Er også meget interessert i å komme i kontakt med denne slekten.Vennlig hilsen Inger-Lise Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Lise Moen

Raskt svart Tor AndersenDin henvisning stemmer nok for de bodde i Drammen rundt 1900. I Sjul Robak-boken utgitt 1901 var en datter ved navn Hedevig født.I folketellingen står husfarens navn som Werner Wernsen, så nå har jeg plutselig 3 fornavn: Balentin, Walenius og Werner.Jeg vil tro at det er riktig at Wernsen skrives uten bokstaven T i midten.Kanskje kommer noen etterkommere på banen her, så får jeg oppklart fornavnet.Takk skal du ha Tor Andersen.Vennlig hilsen Inger-Lise Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Heeeeelt utenfor tema, men det var bare så komisk....hørtes ut som når man skal snakke bakvendt...Balentin Wærntsen høres jo mye mer ut som et navn hvis man sier Valentin Bærntsen....??:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.