Gå til innhold
Arkivverket

[#21223] Hans Jacob Henningsen Hvidt fra Trondheim


Gjest Ingjerd van Bruggen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei!Jeg leter etter anene til Hans Jacob Henningsen Hvidt.Han ble gift i Herland kirke, Eidsberg, 10.apr.1840 med Barbro Pedersdatter Berg i Herland. I vielsesnotatet står det at Hans Jacob er 36 år (det er de begge) og at han er født i Trondheim. Det står også at faren heter Henning Hvidt.Jeg har ikke klart å finne noe om ham i Trondheim, men jeg er ikke så kjent der, så hvis noen kan hjelpe meg, hadde det vært fint!Takker på forhånd for all hjelp!Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Heisan!Takk for link! Ja, jeg vet at han er her i 1865, men det er hans aner jeg er interessert i. Vet 'alt' om ham etter vielsen.Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Ein Hans Jacob Width hadde ei datter Karen Anna Width, fødd 1828 i Trondheim, som blei gift med Lars Sanne seinast 1857. Sanne var ein uheldig handelsborgar på Molde; budde seinare i Vadsø. Dei hadde m.a sonen Hans Jacob Width Sanne (Sande).Eg har ikkje funne Hans Jacob Henningsen/Width (i alle variantar) i folketellinga 1801, derimot ein aktuell far: Ugift korporal Henning Bastiansen, 22 år gammal, som son på garden Settem i Stangvik, Møre og Romsdal. Namnet Bastian blei brukt både før og seinare i nordmørs- og romsdalsætta Width.Etter søk på internett finn vi både ein John Henning Width og ein Geir Henning Width som kanskje kan gi opplysningar om slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingjerd van Bruggen

Heisan! Tusen takk for hjelp! Hvis det er noen der ute som har tilgang til å slå opp fødselen til denne Karen Anna, tror jeg det kunne vært veldig interessant. Om hun f.eks. var født utenfor ekteskapet...? Hans Jacob Henningsen er 36 år i 1840 - og skal da være født omtrent 1804 pluss/minus. Jeg har sett i kirkebøkene for Trondheim, men har ikke funnet ham. Jeg må nok ha oversett ham... Eller sett i feil kirkebok. Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.