Gå til innhold
Arkivverket

[#21224] Kristen Kragmo fra Rissa


Gjest Helge Bellingmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Bellingmo

Jeg er takknemelig for alle opplysninger om Kristen Kragmo født 1866 i Rissa og hans hustru Kristine født i Lille-Elvdalen i 1856.De bodde i Trondheim i 1900. Han benevnes her som ' Maskinreparatør ved Carbidfabrikken i Meraker' De hadde datteren Charlotte boende hjemme også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Weronica Kråkmo

Hei. Jeg har i basen min en Kristen Eliassen Kråkmo, men han er født 7. april 1867 i Kråkmo, Leksvik kommune. og døpt 30. juni 1867 i Hindrum kirke. Har funnet han på Digital..., Kirkebøker, døypte i Stranda sogn, Leksvik. Er dette rette mann så har jeg noen forfedre på han og noen etterkommer etter 2 av hans søsken. mvh Weronica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bellingmo

Hei Weronica!I følge 1900 folketellingen fra Tronheim er Kristen født i Rissen i 1866.Han kan vel kanskje ha forandret på etternavnet og telleren kunne vel også bare ha spurt om hans alder og regnet seg tilbake og slik fått feil f.år!!!Har du navn på nålevende etter hans søsken? Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.