Gå til innhold
Arkivverket

[#21225] Ove Andreas Jonasen,Lærdal f.ca:1728


Gjest Olav Gatland
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Gatland

Ønsker opplysninger om Ove Andreas Jonasen f.ca:1728 Lærdal.Han skal være sønn av presten i Lærdal Jonas Hansen.Kona skal være Ranveig/Randi Helgesdtr.Vang.Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Ove Andreas Jonasson Leyrdahl (1728-1784) og kona Rannei Helgesdotter (1732-1807) var først gardbrukarar på Kroken i Hafslo og frå 1759 på Kroken i Luster, men flytte i 1768 attende til Lærdal der dei vart husmannsfolk på ein plass under garden Øye.Ove Andreas og kona Rannei og dei ni borni deira er omskrivne under Gnr. 69, Kroken i Gards- og Ættesoga for Luster, band III, og dei er ogso omskrivne i bygdeboki for Lærdal.NB: Tre av sønene etter Ove Andreas og Rannei Leyrdahl vert borte for meg, Jonas (1752), Hans (1765) og Jørgen (1771). Du ættar vel ikkje frå ein av dei?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Tusen takk for opplysningende. Du spør om jeg ætter etter Jonas -Hans eller Jørgen,det gjør jeg ikke.Helge er mannen jeg følger slekten etter. Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Kjell Gullberg

Hvis det fortsatt er av interesse. Randi Helgesdotter er født på Ellingbø i Vang i Valdres. Hun er datter av Helge Helgeson Ellingbø (1689 - 1748)og Kjersti Trondsdatter Kattevold (1689 - 1772). Mer om disse slektene er å finne i Vang bygdebok bind 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Öyane

Hjerteleg takk til Erik for opplysningi om Hans. Det er nok han! Men kva med Jonas og Jörgen?Med venleg helsing,Lars E. Öyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.