Gå til innhold
Arkivverket

[#21237] Stork Anderson/Zachariason f. april 1845/1848 f. på Brekke i Fitjar.

Gjest Terje Aarland
 Del

Gjest Terje Aarland

Jeg prøver på nytt med en ny tittel for å klargjøre tingene litt mer ettersom jeg har fått mange nye opplysninger. Jeg har hatt et par innlegg om Størk Sakariasen eller Stork Anderson og hans etterkommer og etterjhvert så har det kommet mange opplysninger, men jeg sitter igjen med enda noen spørsmål og noen uløste saker. Vel nå er det nok ikke så enkelt å finne ut helt nøyaktig om hvem som er hvem når det har gått mer enn 150 år siden han ble født. Jeg har hatt en debatt med mer enn 100 svar og den finnes her [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=12814&sok=&startnr=&antall=&spraak=>LenkeI tillegg kommer denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Dette er noe av den informasjonen som jeg har fått fra slektningene hans i staten Washington og som Dere kan finne i innlegg nr. 108 i den første lenken:'Stark was born 4-14-1848 and died in Chinook Washington 4-19-1913.I was told that he emigrated to this country on a sailing ship--as a cabin boy and jumped ship in San Francisco where he bought his citizenship papers for a silver dollar'. Det som stemmer er at den Størk jeg søker også var sjømann, men fødselsåret stemmer ikke helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Terje -Jeg var så sikker på at du selv hadde tilgang til Ancestry.com, derfor skrev jeg ikke mer enn jeg gjorde. Jeg beklager. Uten abonnement, så hjelper det vel ikke med noen lenke, men jeg skal skrive/kopiere det du trenger for å bestille kopier av dokumentet, om du så ønsker.Name: Stork Anderson.County: Polk.Reel 1.Code 1.Volum A.Page 583.Document Type: Declaration of Intention.Years: 1873 - 1881.Numbers: 1 - 618. Description: Several years ago, the Iron Range Research Center purchased the entire set of microfilmed Minnesota County Naturalization Records (87 counties) from the Minnesota Historical Society. Because the record set was one of the most widely used records in the Iron Range Recearch Center, it quickly became apparent that the indexes to the records were incomplete and often inaccurate. Conrad Peterzen, a Research Center volunteer, resolved to make a new comprehensive index to the entire set. His index recorded the name of each person requesting citizenship and included the following information: Spouses name, county of residence, microfilm reel reference, print volume, and page number. The index also includes records of people who were denied citizenship and those who never completed the process. The present version of the index contains all of the 87 counties and roughly over 865,000 records. The fact that spouses are listed in the index can be especially important because before 1922, women became citizens through their husbands and did not have their own papers. This index provides the necessary information for researchers to access the original papers in the microfilm collection. The microfilmed papers contain most of the relevant genealogical information, i.e., dates and places of birth and marriage.Note: While most of the locations refer to counties, the following names are cities in St. Louis County: Ely, Duluth, Hibbing, and Virginia.Extended Description: To receive additional information and forms to access your ancestor's naturalization documents, please contact: Iron Range Research CenterTo contact the Iron Range Research Center directly, you can write them at:Iron Range Research CenterATTN: NaturalizationHighway 169 West, Box 392Chisholm, MN 55719-0392 Phone: (218) 254-7959Fax: (218) 254-7971Email:yourroots@ironworld.comPlease include as much information as possible.Source Information: Peterzen, Conrad, ed. Minnesota Naturalization Records Index, 1854-1957 [database online]. Orem, UT: Ancestry, Inc., 1999. Om du skulle bestille en kopi, så ville det vært flott om du gav en tilbakemelding om hvilke opplysninger dokumentet gir (i tillegg til det som er nevnt over). 'Declaration of Intention' eller 'First papers' var første skritt i søknaden om amerikansk statsborgerskap.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.