Gå til innhold
Arkivverket

[#21239] Mæland fra Bjugn i Sør-Trøndelag


Gjest Eldbjørg Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldbjørg Lyngstad

I 1900 finner jeg Pauline Mæland, f. 1874 i Bjugn, i Bø i Vesterålen: Lenke Er det noen som kjenner til hvor det ble av henne og familien etter 1900? Ev. om noen kjenner til hennes familie i Bjugn (foreldre,søsken)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Olden

I følge kiirkeboka for Bjugn finner jeg i 1874 bare: Anna Pauline Petersdatter Klakken f. 19/08/1874 døpt 20/09/1874 med foreldre Peter Eliasen Klakken unk. og Anne Martha Pedersdatter, pige, de giftet seg etter datterens fødsel, 27/10/1874. han oppgis da å være født i Hasselviken og konf. i Bjugn. Hun født Ørlandet og konf. i Bjugn. Deres fedre: Elias Petersen og Peder Gjertsen Bugten. Kan dette være henne? Finner ingen Pauline i 1873 og 1875. Men hun kan jo være døpt i Hegvik Kirke i Bjugn, og da står hun oppført under kirkebok for Skjørna, og den har jegg ikke for hånden akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Takk for svar! (Fikk du lånt Malmboka, forresten?) Nå har jeg satset på flere hester samtidig, for jeg la også ut en etterlysning på Fosen-slekt under DIS Sør-Trøndelag. Der har de funnet ei Pauline i kirkebok for Stjørna, akkurat som du sier. Hun var født på Mælan. Du kan ta en titt der, og se om du vet noe mer? Eldbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Hei MaySer du sitter med kirkebøker for Bjugn.Lurer på om du kan sjekke opp noen personer fra samme slekt.Marta Samuline Karlsdtr.f.1897 Orkdal.På Ervik Bjugn 1900.Kristine Johanna Eliasdtr.som gifta seg 2/12 1901 Bjugn med Johan Gerhardt Lyng. Hun er telt på Sæter 1900 Bjugn.Mina Fredriksdtr.Moen(Lein) Vet om 3 barn.Anne Maria f.ca 1891,Ferdinand ca.1893, Fredrikke ca.1896. Alle skal ha Johan Martin Andreassen Lein til far. Har hørt at Mina skulle ha fått noen barn i Bjugn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Olden

Marta: Konfirmasjon finnes ikke. da de aktuelle årstall mangler i boka. Siste år av boka jeg har er 1914 og da er hun vel for ung til vielse og barn. Kristine og Johan: vielsen bekreftes. Mina og Johan Martin: finner ikke noen av barna og ingen ander med de foreldre i årene før og etter. Skal se etter i kirkeboka for 1915 - 1923.Jeg har bestilt malmboka som fjernlån på biblioteket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Tusen takk skal du ha May. Har lurt på hva skjedde vidre med Marte. Typisk at de årstalla mangla i boka. Fant du om Kristine Johanna og Johan gerhardt fikk noen barn i Bjugn? Lurer også på hvor de ble av. Mina Fredriksdtr. Moen hadde mange søsken.Jeg vet hva som skjedde vidre med de andre. Men siste spor av Mina og barna er fra telling 1900 Røros. Men fint at du gadd sjekke dette opp for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Olden

Hei, Nina! Kan du legge inn mailadressen din? Skal prøve å se etter barn, men dette er vel litt utenfor tema på innleggene. Kan maile deg hvis jeg finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Da regner jeg med at dere flytter denne debatten til et eget tema. Det blir mange meldinger på meg - som ikke gjelder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Olden

Beklager, Eldbjørg! Det var ikke meningen, tenkte ikke på at du får mail når noen svarer.... Ble bare litt ivrig i natt. Må også takke deg for hjelp i den andre saken! Håper vi fortsatt kan hjelpe hverandre.May

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.