Gå til innhold
Arkivverket

[#21254] Gudbrand Olsen (Mælen) f 1834, Gausdal, Namsskogan,Overhalla,


Gjest Anne Hildrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Hildrum

Gudbrand skal være født i 1833 iflg Overhalla BB og folketellinger, Namsskogan bøkene oppgir han født 14-03-1834 og i Gausdal. hans foreldre skal være. Ole Iversen f 1798 i Follebu, Gausdal og Anne Kristensdtr Finvold f 08-03-1804 i Gausdal.Anne Kristensdtr Finvold var først gift med Paul Trondsen Frøseth f 29-04-1792 i Gausdal, han er oppgitt til død i 1834 i Namsskogan. Disse to hadde siste barnet født Kristian Paulsen 25-10-1832 i Namsskogan.Her er det noe som skurrer. Når Anne er gift og bosatt på Namsskogan er det vel litt merkelig at hennes sønn med Ole Iversen blir født i Gausdal.Jeg har prøvd å se om jeg har kunnet finne Gudbrand døpt i Grong-Overhalla området, men ikke funnet han, dessuten fått opplyst av en annen at han ikke finner han døpt i Gausdal. Folketellingene og Overhalla bygdebøker har han født i Gausdal. Gudbrand hadde et barn utenfor ekteskap i 1857 med Anne Elen Hansine Petersdtr Sellæg(kristian Gulbrandsen), og giftet seg 26-11-1865 med Elen Anna Eilertsdtr (Grandaunet). Hans familie har jeg, men jeg greier ikke å finne ut av hans fødsel og foreldre. Jeg er ikke 100% sikker på at det stemmer at Anne Kristensdtr Finvold er moren, noe skurrer her. Noen som kjenner til noen av disse foreldrene, har noen tips om hvor/hva jeg kan sjekke? Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Mikkelsen

Jeg kan ikke finne dåpen til Gudbrand Olsen i kirkebøkene for Gausdal. Hvis faren var Ole Iversen kan det være en Ole Iversen Jonslien, alder 29, som i 1827 flyttet fra Gausdal til Trondhjems stift sammen med kone Kari Nilsdatter (26) og sønnene Iver Olsen (4) og Niels Olsen (2).Dette paret ble gift i Østre Gausdal 23. januar 1823.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.