Gå til innhold
Arkivverket

[#21256] Halvor Thune- Mekanisk Verksted i Kristiania 1900


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Halvor Thune var smed og drev Mekanisk Verksted. Lenke Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hva dette mekaniske verkstedet het? Tips? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Thune Mek. Verksted,Skøyen,Oslo. (har møtt 4. genarasjon (Thuen), 2.mnd til bake!) Bedriften hadde et merke/våpenskj. med tre hammere, et for ver genrasjon! Sikkert mye matriale i Oslo. hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er utgitt en jubileumsbok i 1965 'Boken om Thune. Thunes Mekaniske Verksted 150 år' som kom i 1965 og den dukker opp på antikvariatene fra tid til annen, du finner den kanskje på antikvariat-nett nå (ingen kostbar bok). Det er godt mulig at det er utgitt flere slike bøker, f.eks. i 1915.Thune ble egentlig grunnlagt i Drammen i 1815 av Anders Paulsen Thune. Flyttet til Christiania i 1851.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Anders Paulson Thune vart døypt i Hafslo i Sogn 7.10.1787 og gjekk i smedlære i Bergen før han flytte til Drammen. Broren Jens Paulson Thune, døypt i Hafslo 2.3.1783, gjekk òg i smedlære i Bergen og starta sidan mekanisk verkstad i Danmark, eg trur det var i København.Ætti er framleis ''under arbeid'', og om nokon kan bidra, er eg takksam for det! Sjå elles tema #15521.Med venleg helsing,Lars E. Øyane - loya@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.