Gå til innhold
Arkivverket

[#21258] Nome i telemark


Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Min gammelonkel Hans Gunderson fra Rørtveit i Nissedal fikk ei datter med Signe Talleivsdatter Smedstøyl f.1879 i Skafså, d ?. Deres datter heter Anlaug Hansdatter Smedstøyl f. 1905 i ?, død ? Anlaug og Signe kan ha tatt navnet Nedrebø, da de bodde der sammen med Signes foreldre. Signe er født på Bukti i Skafså da foreldrene på denne tid 1879 bodde der.I følge rykte flyttet de til Nome... Hans flyttet til Sverige i 1905...Håper noen kan hjelpe megmed å finne Anlaug Hansdatter fra Skafså / Tokke...Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Hvis du søker på døde i Norge 1995-2001 finner du i alle fall to Anlaug-er født i 1905. Ei død i Tinn og ei død på Kongsberg. Kan jo være en mulighet, selv om det er skudd i blinde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

HeiJeg vet ikke hvordan man henter ned informasjon om døde i Norge 1995-2001. Kan du hjelpe meg, eventuelt lange linker til disse. Når du fant disse betyr det at du har søkt flere årtider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei!I kirkeboka for Skafse sogn finner jeg ei Signe f.10.nov.1879,datter av Tollef Vetlesen. Det er mulig det er henne du finner her i FT 1900:Lenke Denne Signe gifter seg 18.12 1911 i Nome med enkemann Johan Olaussen Namløshagen,f.1868 i Kviteseid. Tror du dette kan være rett person?Har ikke funnet Anlaug født i Nome,men de kan ha flyttet dit etter 1905.Vet du ev.hvor hun skal være født?Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Arntzen

Hei og tusen takk for at noen hjelper meg.Analaug kan være født på Bukti i Skafså da besteforeldrene/foreldrene til Signe på denne tid 1879 bodde der. Hun kan også være født på Nedrebø i Skafså, eller på SmedstøylSignes foreldre heter Tallak Vetleson Smedstøyl (1844-90) og Gunhild Eivindsdatter Lislelid (Fyresdal) 1851-82).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei! Da kan jeg bekrefte at det er rett Signe jeg har funnet dåpen på.Som foreldre står Tollef Vetlesen Kragene og hustru Gunhild Eivindsdatter. Ved vielsen i 1911 står det far Tollef Vetlesen.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil Arntzen

Takk, dette stemmer, men hvor blir det av denne anlaug som er født i 1905 ? Er hun satt bort, eller døde hun. Jeg finner uansett henne ikke i den nye barneflokken til Signe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Den Anlaug Hansdatter fra Smedstøyl eller Nedrebø som jeg søker er født 2.7.1905 og hjemmedøpt 20.7 og bekreftet i kirka den 6.8.1905. Jeg finner henne ikke konfirmert i Skafså, men undres på om hun er konfirmert i Nome? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.