Gå til innhold
Arkivverket

[#21270] Savner noen navn til min undersøkelse!


Gjest Bobby Bergan
 Del

Recommended Posts

Gjest Bobby Bergan

Hei,jeg lurte bare på om det er noen som har eller kan få tak i materiale om min oldemor Eline Tonstad og oldefar Sven O Tonstad på Tonstad i Sirdal kommune.Har prøvd og søke i div motorer også her på Digitalarkivet men det er som sunket i jorden.Takker så meget for den hjelpa jeg kan få.Jeg er fersk i dette som dere sikkert skjønner. Mvh Bobby Bergan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Ft 1900 mangler for Sirdal. Du finner døpte i Sirdal på Familysearsch VRI. Når var denne olde født,vet du ca år så skal vi se i boka.Sirdalsbøkene er på billigsalg for tiden. Og hvilket fylke er så Svene i ? Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

I Sirdal gard og ætt III, side 554-568 finner du alle dem du søker etter. Sannsynligvis har Rogaland Ættesogelag fremdeles disse bøkene, bla. bind III (ca.300.-), bestilles pr.mail.http://home.online.no/~histori/Kanskje vet Sigbjørn Sandsmark om den kan skaffes andre steder, f.eks. Sirdal kommune. Videre går en gren av slekten til et område i Lund hvor også bøkene bygdebøkene I-III kan bestilles samme sted. Her kjenner nok Sigjørn S. meget godt til slektene.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Her i FT 1865 ser man bla. noen eldre damer på 80 år. Det er Kari Ommundsdtr. som er fra Lund.LenkeBeklager at det forsvant en b i Sigbjørn.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Knut.Det gjør ikke noe om der faller ut en bokstav i navnet ,verre er det når noen starter etternavnet med F i stedet for S ;-) Trolig er bøkene å få hos Rigmor som Knut nevner. Biblioteket på Tonstad solgte de nevnte bøkene,og jeg mener de var for 100 Kr per bind. Mvh Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobby Bergan

Hei,jeg takker dere alle for svarene.Når det gjelder f.år på oldefar/mor så vet jeg ikke,men jeg tror det var rundt 1870+-.Jeg skal bestille bøkene så tusen takk for hjelpen til dere alle.Dere har vært til god hjelp.Denne siden var kjempe bra. Mvh Bobby Bergan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.