Gå til innhold
Arkivverket

[#21279] Gift på Askøy, født i Sund?


Gjest Nina Mastberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Mastberg

Kirstie Hansdtr. giftet seg 16.08.1807 med Niels Christensen, Engevik, Askøy.(Jeg har etterlyst henne før, tema 20644.) På SAB fant jeg i kirkeboken da de giftet seg, at Kirstie hadde en attest datert 2. oktober 1805 av prest Hiorthøy. Han var prest i Sund fra 1791-1812. Det er vel da sannsynlig at hun er fra Sund, eller har bodd der. Jeg har så vidt sett i kirkebøker fra Sund, men fant ingen som passet. (Født rundt 1872). I FT 1801 var hun 18 år og tjenestejente på Sætre, og det var bonden der, Stephen Haagensen som underskrev som vitne ved giftemålet. Er det noen som kan hjelpe meg i å finne ut hvor hun kom fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

På FamilySearch IGI fant jeg to kandidater , begge døpt i Os i 1782.Den 06.04.1782 Hans Eegeland og Gjertru og den 27.12.1782 Hans Houe og Martha Vincentsdtr.Det var de to kandidatene som var nærmest både i alder og geografisk plassering. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

Takk for det. Jeg har også en kandidat fra gården Turøyen på Herdla. Hun ble døpt i 1784, og foreldrene var Hans Christophersen og Marthe Olsdtr. Problemet er å få plassert henne (eller de andre) i Sund. Foreldrene flyttet ikke til Sund, for moren bor på Turøyen i FT 1801 og dør der i 1821. Min Kristie kan godt være født i Sund selv om jeg ikke fant henne i kirkeboka. Å lese gotisk skrift er ikke min sterkeste side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Hei Nina.Du skal ikkje sjå bort frå at du er inne på noko her.Då eg skreiv bok om Turøy, konkluderte eg med at ho var død før 1801. Eg var ikkje i stand til å finne henne nokon stad. Men ho var i livet så seint som i 1797, då ho var nemd i skifte etter bestefaren.Mor til Kristi Hansdatter Turøy, Marte Olsdatter, var frå Skjellanger, ikkje langt frå Sætre. Då er det ikkje utenkjeleg at ho fekk seg teneste der.Å finne prov på at det er henne, kan verte vanskeleg, men har du namn på borna? Kanskje kan der vere ein ledetråd. Eller fadrar då barna blei døypte?Tore Turøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Tore, Skjellanger er langt då langt frå Sætre på Søralandet. Det Sætre det her er snakk om, ligg nemleg sør om Alvøen. Men jenta kan godt ha vore frå Turøy for det ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

Barna deres het: Torbjørn, Lisbeth, Lisbeth, Torbiør, Hans Christian, Agotha og Agotha Karine. Jeg har dessverre ikke noe navn på faddere. Lisbet er vel etter Niels sin første kone. Mor til Niels het Torborg Torbjørnsdtr, så det er vel der Torbjørn kommer fra. Hvor Agotha kommer fra, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Nei, alle dei borna er med Kristine, men båe Lisbeth er nok kalla opp etter fyrste kona som eg ikkje finn han hadde born med i Askøy. Den fyrste Lisbeth døydde nok straks, medan den andre vart gift 3 gonger (då kalla Elisabeth). Fyrste gongen vart ho gift med Stephen Paulsen frå Søre Hetlevik, andre gongen med Anders Larsen frå Hilleren (bror til min tippoldemor) og tredje gongen med Johannes Ananias Lassesen frå Florvåg (ein fetter av Anders sin svoger (min tippoldefar), om eg ikkje hugsar feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

God morgen.Eg har aldri høyrt om Sætre ved Alvøen, men ein lærer stadig noko nytt.Eg meiner å hugse at Bjørn spurte meg ein gong om desse Haagensen-folka og ei frå Bjorøy som budde på Turøy ved teljinga i 1825. Stemmer ikkje det?Dersom det er rett, så viser det at det var kontakt mellom Turøy og dette området på denne tida.MvhTore T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

Jeg uttrykte meg nok litt utydelig på morgenkvisten. Det jeg mente var at de to med navn Lisbeth var oppkalt etter Niels sin første kone. Den første av dem døde, bare 5 uker gammel. Hva med attesten fra presten Hiorthøy i Sund? Må ikke den bety at hun har bodd der? Jeg må hvertfall sjekke ut fadderne til barna for å se om jeg finner noen ledetråder der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Namna på borna gav ikkje noko god ledetråd. Hans Christian passer sjølvsagt, men er langt frå noko prov. Agotha har eg ikkje funne nokon som passar.Du spør om attesten frå presten i Sund betydde at ho var frå Sund. Kanskje. Men det kan også tyde på at ho var konfirmert i Sund.Det var ikkje uvanleg at dei frå Turøy konfirmerte seg der. Turøy låg på grensa mellom Manger og Sund prestegjeld. (I dag er grensa flytta, og øya ligg inn under Fjell.)Har ikkje tilgang på konfirmerte i Sund frå den perioden, men skal prøve å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Beklager, men heller ikkje denne teorien gav resultat. Fikk ein bekjent med tilgang til kyrkjebøkene for Sund til å sjekke konfirmerte i perioden 1799 til 1805. Men han kunne ikkje finne ein passande kandidat.Det var ei Christi Hansdatter Eide som konfirmerte seg den 3. oct 1802, 17 år gamal, men ho finn vi som tenestejente på Eide i 1801 og kan difor ikkje vere den aktuelle.Lurer på om nokon med tilgang til kyrkjebøker frå Manger og Askøy kan sjekke konfirmerte i same periode.Elles skal eg prøve å finne andre leietrådar som kan avdekkje identiteten. Men det kan verte vanskeleg.Tore Turøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Konfirmerte i Askøy ligg på DA fram til 1814 (tittelen på basen er nemleg feil). Der er det ingen som høver.Elles er det rett som Tore skriv at eg spurde om ein Haagensen på Turøy, men heller ikkje det ser ut til å passe inn i teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Kanskje har vi funne løysninga.Etter å ha gått litt grundigare gjennom konfirmerte i Sund, fann vi to kandidater til. Den eine heitte Christie Hansdatter Ekerhovd 17 år i 1799 og den andre var Christine Hansdatter Bjorøen. Også 17 år i 1799.Eg har ikkje sjekka døypte i 1781/82, men ved folketeljinga i 1801 finn eg eit passande foreldrepar til den siste på Biorøen Søre. LenkeSom du ser så heitte mora Agothe. Det forklarer også namnet på døtrene Agotha.Kan sjølvsagt ikkje garantere at dette er rett, men det er ganske sannsynleg.MvhTore Turøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

Kjempeflott! Dette virker veldig lovende. Jeg har dessverre ikke fått tid til å sjekke fadderne til barna, men håper jeg får gjort det tidlig i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

Jeg har nå funnet fadderne til Kristine og Niels sine barn. Jeg vet ikke om jeg ble så mye klokere. De fleste fadderne finner jeg under Strudshavn gjestgiveri i FT 1801. Det var noen som var fra Sund: Mons Paulsen og Brite Haagensdtr, fra Rennedahl, og Niels Pedersen og Ingeborg Larsdtr. Waagen. Jeg vet ikke hvor de gårdene ligger i forhold til Bjorøyen. En av fadderne het Helene Hansdtr, og jeg trodde at hun kanskje kunne være en søster av Kristine, men jeg tror det er henne som også er på Strudshavn i 1801. En av fadderne til Torbjørn er Mari Olsdtr, Sætre. Det var hun Kristine var i tjeneste hos da hun giftet seg. Så jeg vet ikke om en kommer nærmere hvor Kristine kommer fra av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Rennedalen ligger litt nord for Knarrevik på Sotra, mellom Sotrabroen og Hjelteryggen. Så avstanden til Bjorøy var ikkje lang. Her har du Mons og Brithe 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Ja, og kor kom så denne tenaren Lars Andersen frå, t.d.? ER det han som vert gift til Snekkevik noko seinare og sidan hamner på Hilleren? (mest truleg). Han er nemleg mitt 'spøkje' i slekta som eg ikkje finn opphavet til. Vi (eg og YN) har leita i alle dei protokollar som finst, men finn ikkje noko handfast samband til høvelege foreldre. Kort sagt: Der er sikkert mykje hopehav der ute, men kven som er i slekt med kven er ikkje godt å seie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Til Bjørn.Spørsmål går litt utenfor denne sak, men her er likevel litt info uten at eg kan gi deg en fullgod forklaring, men det er kontakt mellom de ulike bygder du nevner. I Knarrevik bur Ole Monsen g.m. Brithe Haagensdatter Skaga. Ole er trulig sønn til Mons Asbjørnsen Snekkevik. I dåp til ett av deira barn er nevnt fadder Marthe Olsdatter Rennedalen. Anders Jacobsen Knarrevik g.m. Anne Monsdatter (dei flytter seinere til Sangolthellen), her er fadder Siri Olsdatter Rennedalen. Alt taler for at Anne er søster til Ole Monsen. Lars er nok ikkje sønn til Anders Jacobsen, da han ikkje er nevnt i skifte etter denne Anders. Til slutt har vi Anders Monsen Breivik g.m. Dorthe Olsdatter, har ikkje her oversikt på denne Anders sine barn, men Anders er nok bror av Anne og Ole Monsen. I tillegg finner eg Anders Andersen Arefjord (klarer ikkje finne slektsrelasjon på han, men siden han er formynder må eg anta at han er i slekt), som formynder til ett av barna til Niels Monsen Dommedal, som også er ein bror av overnevnte. Til slutt har vi den andre sønnen Daniel Nielsen som kan være den omtalte i tidligere sak 20344, busett på Alvøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Takk for svaret, Oddvar. Eg skal ta det med meg i den vidare leitinga. Men eg trur det skal bli vanskeleg å finne fullgod dokumentasjon på kven som er foreldre til dei to nemnde personane. Eg har som nemnd, nytta alle dei kjeldene som finst - trur eg - men like fullt kan der jo dukke opp nokre andre med rette svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.